ישראלי המזוהה עם ארגון מוסלי נעצר במלזיה בחשד לניסיון חיסול

עבריין ישראלי המזוהה עם ארגון הפשע מוסלי נעצר בבית מלון בקואלה לומפור כשברשותו שישה אקדחים ו-200 קליעים. הרשויות במדינה חושדות כי מדובר בסוכן מוסד, אך הגבר טען כי הגיע להתנקש בעבריין אחר. במשטרה בודקים אם היעד היה העבריין ערן חייא שלעתים קרובות שוהה במלזיה

שלום אביטן נעצר במלזיה

הרשויות במלזיה הודיעו אמש (שישי) כי המשטרה המקומית עצרה ישראלי בן 36, בבית מלון בקואלה לומפור, לאחר שהודעה שהגיע למדינה כדי לבצע התנקשות באדם אחר. הישראלי נעצר כשעליו שישה אקדחים וכ-200 קליעים. לפי המפכ"ל המלזי רזרודין חוסיין, החשוד נכנס למדינה ב-12 במרץ, בעזרת דרכון צרפתי מזויף שהיה ברשותו. החשוד הוא שלום אביטן, המזוהה עם ארגון הפשע מוסלי. במשטרה בודקים אם היעד היה העבריין ערן חייא שלעתים קרובות שוהה המדינה.

לדבריו של רזרודין, החשוד מסר את דרכונו הישראלי במהלך החקירה, ואף נבדקת אפשרות כי מדובר על סוכן מוסד. עם זאת, הוסיף המפכ"ל, כי החשד העיקרי הוא שהגבר נכנס למדינה כדי לחסל אזרח ישראלי אחר. לעבר ביתו של אביטן, תושב פרדס כץ, נזרקו רימונים בתקופה האחרונה, ובמשטרה מעריכים כי המקרה במלזיה קשור לסכסוך בין הארגונים של חייא ומוסלי.

עוד מנסה המשטרה להבין כיצד השיג החשוד את אמצעי הלחימה הרבים שברשותו, שנרכשו במדינה באמצעות מטבעות קריפטו. הרשויות נערכו לקראת המעצר, ואף תוגברה האבטחה סביב דמויות מפתח בשלטון המלזי, המלך, ראש הממשלה ונוספים, כך לדברי המפכ"ל.

ניידת משטרה במלזיה
ניידת משטרה במלזיה

מלזיה, מדינה בה חי רוב מוסלמי, נחשבת לתומכת נלהבת של הפלסטינים ומותחת באופן קבוע ביקורת על פעולות ישראל ברצועת עזה במסגרת המלחמה. מלזיה לא מנהלת קשרים דיפלומטיים עם ישראל, ומשמשת כביתם של כ-600 פליטים פלסטינים, לפי סוכנות הפליטים של האו"ם.