פרשת מותו של איתמר בן אבו: בן 17 מואשם בגרימת מוות ברשלנות

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד נער שהשתתף לכאורה בהתפרעות בירושלים שבה הותקף נהג ההסעות, שדרס למוות את בן אבו במהלך מנוסתו. "ניפץ את שמשת הרכב - וניסה להיכנס אליו"

איתמר בן אבו, נהרג מפגיעת רכב בירושלים

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ראשון) לבית משפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נער בן 17, בגין גרימת מוות ברשלנות והשתתפות בהתפרעות, לאחר שתקף לכאורה את נהג ההסעות איברהים חאמד, באירוע שהוביל לדריסתו למוות של איתמר בן אבו.

על פי כתב האישום, התקהלו עשרות רבות של מתפרעים ברחוב שבטי ישראל שבשכונת מאה שערים והפרו את הסדר הציבורי. הנאשם התגודד ביחד עם אחרים על הכביש במקום ומנע נסיעה חופשית של כלי רכב, יידה אבנים, בקבוקים וחפצים שונים על כלי רכב של נהגים ממוצא ערבי, הלם ובעט בהם ואף פגע בכלי רכב משטרתיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מצלמות בקלפיות וסמויים שימנעו זיופים: המשטרה נערכת לבחירות

שירה איסקוב, שניצלה מניסיון רצח של בעלה, כבשה את שבוע האופנה

יומיים לבחירות: נתניהו מגיע לישורת האחרונה מעודד • פרשנות

איברהים חאמד
איברהים חאמד, נהג ההסעות שדרס למוות במהלך התפרעויות בירושלים במוצאי פורים | צילום: חדשות 13

"הנער אחז במראה הימנית של רכב ותלש חלק ממנה, בעט בחלקו האחורי של הרכב והלם בשמשה. בהמשך, יידה בעוצמה אבן לעבר שמשת הרכב וניפץ אותה", נכתב בכתב האישום. "לאחר שנמלט, הנאשם המשיך לרדוף אחר רכב ההסעות ואף פתח את הדלת וניסה להיכנס למכונית".

 

תוך כדי ניסיון למלט את עצמו, נהג הרכב נסע אחורה שהוא מוקף במתפרעים. במהלך הנסיעה, נהג הרכב התנגש ברכב שמולו וכתוצאה מההתנגשות, נמחץ איתמר בן אבו ז"ל בין הרכבים ומת מפצעיו בהמשך. לאחרי ההתנגשות, הנאשם המשיך לתקוף את נהג רכב ההסעות עד שזה הצליח להימלט ולהזעיק עזרה. בשל אירועים אלו, הפרקליטות מבקשת כעת מבית המשפט להורות על מעצר הנאשם עד תום ההליכים.