תושב י-ם מואשם באיום על היועמ"ש: "אתה פגיע כמו כולם"

על פי כתב האישום, תושב הבירה שלח לטלפון הפרטי של מנדלבליט הודעה ובה איומים לפגיעה בו: "בבקשה התאבד והוכח את חפותך בבית המשפט – הגזמת אביחי"

אביחי מנדלבליט
היועץ המשפטי לממשלה היוצא אביחי מנדלבליט | צילום: רויטרס

כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט השלום בירושלים נגד תושב העיר, בגין איום על היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, אותו שלח באמצעות מסרון לטלפון הנייד הפרטי של היועמ"ש לפני כחצי שנה.

כאמור, בהודעת הטקסט שנשלחה למנדלבליט נכתב: "אתה אמרת לביבי שיקנה את עצמו בבית המשפט. בבקשה התאבד והוכח את חפותך בבית המשפט במקום לתעתע בנו אזרחי ישראל שרואים בך דוגמא איך להתנהג. הגזמת אביחי ואל תשכח שאתה בן אנוש פגיע ככולם".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מפרוץ המגפה: 50 מיליון נדבקו בקורונה; מחציתם מ-3 מדינות בלבד

האישה שניפצה את תקרת הזכוכית: סיפורה של קמלה האריס

רוחאני: הממשל האמריקני הבא יצטרך לפצות על הטעויות של טראמפ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט

כזכור, בשבוע שעבר נחקר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר במשטרה בחשד לעבירות של סחיטה באיומים של מנדלבליט. המשטרה, בליווי פרקליטות המדינה, פתחה בחקירה, לאחר שחבר הכנסת איים כי אם היועץ לא יתפטר - עלולות להתפרסם הקלטות נוספות שלו.

לאחר חקירתו כתב זוהר בפוסט בפייסבוק כי "זהו יום עצוב לדמוקרטיה שלנו. לא אסתיר מכם את העובדה שהופתעתי, בטח לאור העובדה שמדובר בחקירת השתקה שמתבססת על הבעת עמדה בריאיון רדיו. לעניות דעתי זו חקירה הזויה כנגד נבחר ציבור בכלל, וכנגד נבחר ציבור מהימין בפרט".

מאוחר יותר באותו היום, בריאיון שהעניק לחדשות 13, טען זוהר כי "לא היה שום איום - אמרתי בריאיון שאני סבור, חושב, מרגיש ורוצה שייחשפו הקלטות נוספות של מנדלבליט, לא אמרתי שיש לי אפשרות או יכולת לעשות זאת".

ח''כ מיקי זוהר, היועמ''ש אביחי מנדלבליט
ח''כ מיקי זוהר, היועמ''ש אביחי מנדלבליט | צילום: משרד המשפטים

עוד טען זוהר כי דבריו היו הבטחה שמבוססת על עובדות בשטח, והוא התייחס להקלטות בפרשת הרפז, שבהן מנדלבליט היה מעורב. "אמרתי חד משמעית שאני לא מאיים, גם אחרי שראיתי את כל הכותרות השקריות הבהרתי את זה", אמר יו"ר הקואליציה. "אני חושש שהחקירה הייתה פוליטית - חקירת השתקה. לא האמנתי שהפרקליטות תנסה להשתיק אותי כך. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, צריך לשמוע דעות גם אם הן קשות לשמיעה".