התחזה לטייס באתרי היכרויות - ועקץ מנשים מאות אלפי שקלים

איילון איילון היה נוהג לספר לנשים שהוא טייס במקצועו, איש עסקים מבוסס שהיה סוכן של ה-FBI. לאחר שרכש את אמונן היה מבקש כספים והן, למען האהבה, הסכימו. "הרגשתי שהוא רציני" • תחקיר

זמן צפייה: 14:45

הדרך הפופולרית להיכרות זוגית, בייחוד בתקופת הקורונה, היא באתרי ההיכרויות והאפליקציות השונות. לפעמים מוצאים את החצי השני, אבל לעיתים - יש גם סכנות. יותר מ-300 מיליון דולרים נסחטו מגולשים וגולשות באתרים האלה בשנת 2020 - מספר שהכפיל את עצמו פי ארבעה בתוך חמש שנים בלבד. הנוכלים יוצרים מערכת יחסים מהירה ככל האפשר, רוכשים את אמון הקורבנות, מקבלים מהם פרטים - ומוציאים מהם כספים במרמה.

אחד מהם הוא איילון איילון, גבר בן 52 שהציג את עצמו כמפקד טייסת ויהלומן מצליח, שהצליח לכבוש לפחות שבע נשים. הוא הבטיח להן חתונה, בית וילדים וגרם להן לתת לו מאות אלפי שקלים. איילון הורשע - אבל לא נכלא בגין מעשיו. כמה מהנפגעות, סיפרו לחדשות 13 כיצד הכמיהה לאהבה גרמה להן להחמיץ את נורות האזהרה, ומבקשות להזהיר נשים אחרות: "אם יש ספק - אין ספק. קמים והולכים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה: עוצר לילי בפורים מיום חמישי עד ליום ראשון

מערכת הבחירות והאתגרים הביטחוניים: גנץ מתעקש שירוץ עד הסוף

אפקט החיסון: רק 2 מתחת לגיל 60 מתו מקורונה אחרי המנה השנייה

''נוכל אתרי ההיכרויות'', איילון איילון
''נוכל אתרי ההיכרויות'', איילון איילון | צילום: חדשות 13

זה היה עוד ערב שבו ענת גלבר בת ה-37 העבירה מול אפליקציית ההיכרויות "אוקיי קיופיד". אחרי לא מעט חיפושים, היא הגיעה לפרופיל של מישהו "שנראה סבבה בסך הכול הכללי", כלשונה. ואז הם יצאו, הפכו לזוג, והוא מצידו רצה לעבור לשלב הבא. "הוא כל הזמן דיבר, בואי נתחתן, ואני כזה, 'שנייה, סבלנות. רגע. אתה צריך להכיר אותי, את המשפחה שלי. חכה'".

גם שירה שיקה הייתה בטוחה שמצאה את גבר חלומותיה. "לפי השיחות וההודעות, זה הרגיש לי כבחור רציני שמדבר יפה, בדיוק במילים שכל אישה הייתה רוצה שיגידו לה", תיארה שירה. כבר בפגישה הראשונה, הוא סיפר לה שהוא טייס קרב, וזה - מין הסתם, עניין מלהיב כשלעצמו. "אישה ישראלית רווקה מאוד רוצה לצאת עם טייס", הבהירה שירה.

''נוכל אתרי ההיכרויות'', איילון איילון
''נוכל אתרי ההיכרויות'', איילון איילון | צילום: חדשות 13

בשביל לצייר תמונה אמינה, איילון הגיע עם סרבל טיסה לאחד הדייטים, ואילו בדירה של אחרת הוא השאיר אפוד קרב. לאחת הנשים סיפר על הפצצות שלקח בהן חלק בעזה ובלבנון, בפני אחרת טען כי במשך תקופה הוא שימש כסוכן FBI במבצעים חוצי יבשות. לנשים שיצא איתן סיפר כי הוא איש עסקים מבוסס, שמעסיק עובדים אפילו בלוס אנג'לס.

"הוא יצר תחושה שיש לו כסף, אבל הכסף הזה תקוע", הוסיפה ענת. "איפה? הוא לא תמיד הצליח להסביר ואני ניסיתי לבקש הסברים". אלא שבמקום ההסברים - הגיעו הבקשות. "שנייה לפני שהיינו נפרדים, הוא היה אומר 'אני חייב את זה היום, היום, היום, היום, עכשיו'".

מתוך חומרי החקירה של ''נוכל אתרי ההיכרויות'', איילון איילון
מתוך חומרי החקירה של ''נוכל אתרי ההיכרויות'', איילון איילון | צילום: חדשות 13

ולמרות שזה נראה לה מעט משונה שגבר עשיר נזקק לסיוע שלה שוב ושוב, ענת השתכנעה והעבירה לאיילון כ-200 אלף שקלים. מאחרת, הוא הצליח לגייס אפילו כ-400 אלף שקלים. תחנוניו לכסף הדליקו נורה אדומה עבור כמה מהנשים, וזה היה הרגע שבו אחת מהן פנתה למשטרה.

כאשר חוקרי מפלג ההונאה החלו לחקור את המקרה, הם הבינו שיש עוד ועוד קורבנות והחלו לזמן את כולן לעדות - שבע נשים בסך הכול. המשטרה פשטה על ביתו ומצאה שם עשרות טלפונים ניידים, צייני לייזר, תעודת סוכן FBI, סרבלי טיסה, מדים של צה"ל וגם של צבא ארה"ב, אפוד קרב ומצלמות נסתרות. בנוסף לכך, נמצאו גם תיעודים אינטימיים של כמה מהנשים.

מתוך חומרי החקירה של ''נוכל אתרי ההיכרויות'', איילון איילון
מתוך חומרי החקירה של ''נוכל אתרי ההיכרויות'', איילון איילון | צילום: חדשות 13

אחרי עימות שנערך בינו לבין הקורבנות, בפרקליטות החליטו לסגור את התיק - ולא להעמיד לדין את הנוכל. ענת נאבקה בהחלטה והצליחה לגרום לפרקליטות להגיש כתב אישום נגד איילון, אולם די מהר הגיע הנוכל לעסקה מקילה מאוד. "הצלחנו לשכנע את התביעה שהיו הרבה מאוד כשלים ראייתיים בתיק, שיש סיכוי לא מבוטל שהוא גם יזוכה מכתב האישום", הסביר עורך הדין יוני רבינוביץ' מהסנגוריה הציבורית.

באותו שלב הוא כבר מרצה שנתיים מאסר על עבירות מרמה אחרות. יחד עם זאת, על הונאת הנשים והוצאת מאות אלפי שקלים מהן, הוא לא קיבל אפילו יום מאסר אחד נוסף. ומה יש לו לומר על כך? כשחדשות 13 הגיעו לאיילון על מנת להתעמת איתו, הוא ניסה להתגונן: "נו, נשפטתי על זה. תגיד לי, אתה מהמשטרה?", שאל את הכתב, "לאן אתה רוצה להגיע? מה? אין לי מה לענות".

איילון נדרש לשלם פיצויים בסך 33 אלף שקלים לכל הנשים גם יחד, אלא שעד כה - גם את זה הוא לא טרח לשלם. "אם יתבעו אותי אני אחזיר להן את הכסף", טען. "אני אחרי מחלקה טיפולית של שנה וחצי, אני במקום אחר בחיים. אני לא אחזור איתכם אחורה לעניין הזה. זה לא עניינכם".

''נוכל אתרי ההיכרויות'', איילון איילון
''נוכל אתרי ההיכרויות'', איילון איילון | צילום: חדשות 13

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "לאור קשיים ראייתיים בתיק, הגיעו הצדדים להסדר טיעון שבמסגרתו הודה והורשע הנאשם בכתב אישום מתוקן. גובה הפיצוי נקבע לפי הנזק שנגרם לכל מתלוננת".

עו"ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את אחת הנשים שנפגעו מסרה: "זה כמו לרצוח את הנפש. לעשות דבר כזה לאישה זו אלימות לכל דבר ועניין, אבל מסתבר שבמדינת ישראל עדות של אישה היא לא ראיה מספיק חזקה, צריך הרבה מאוד נשים שיגישו תלונה על אותו חשוד, וגם אז, כמו במקרה הזה, זה לא מבשיל לכדי ענישה רצינית".

עו''ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את אחת הנשים שנפגעו
עו''ד רוני אלוני סדובניק, המייצגת את אחת הנשים שנפגעו

עורך הדין רון הינדי, לשעבר סגן מפקד מפלג ההונאה במשטרת ת"א מסר: "אנחנו חשבנו שהמקרה הוא חמור, שיש מספיק ראיות להעמדה לדין והרשעה, רצינו מעצר עד תום ההליכים בחקירה עצמה, אבל בפרקליטות לא הסכימו".

עו"ד יוני רבינוביץ', המייצג את אילון איילון מטעם הסנגוריה הציבורית מסר: "הן לא התאהבו בטייס, הן התאהבו בבן אדם. לפעמים במערכת יחסים נותנים מתנות אחד לשני. הצלחנו לשכנע את התביעה שהיו הרבה מאוד כשלים ראייתיים בתיק, שיש סיכוי לא מבוטל שהוא יזוכה. בסופו של דבר הגענו להסדר מאוד מקל".

עורך דין יוני רבינוביץ', המייצג את אילון איילון
עורך דין יוני רבינוביץ', המייצג את אילון איילון | צילום: אלכס מורוזוב