63 אקדחים בשלושה תיקים: סוכלה הברחת ענק של אמצעי לחימה

במבצע משותף למשטרה ולצה"ל נעצר גבר בשנות ה-50 לחייו מירוחם, במסגרת חקירה סמויה בנוגע לרשת הברחת אמצעי לחימה בלתי-חוקיים לישראל. בתום מרדף ממושך באזור דרום ים המלח בוצע חיפוש ברכבו. 63 אקדחים מוסלקים בשלושה תיקים נמצאו והוחרמו

זמן צפייה: 00:13

תושב ירוחם בשנות ה-50 לחייו נעצר היום (חמישי) בחשד להברחת 63 אקדחים לשטח ישראל. האקדחים הוסלקו בשלושה תיקים שאותם נשא. חוץ מהאקדחים נתפסה תחמושת רבה. החשוד שנעצר, הרכב ואמצעי הלחימה שנתפסו הועברו לטיפול משטרת ישראל.

החשוד נעצר בפעילות משותפת של לוחמי יחידת מג"ן (מודיעין גבולות נגב) של מחוז דרום יחד עם יחידת המסתערבים במג"ב דרום וחטיבת יואב של צה"ל, ומהמשטרה נמסר: "בתקופה האחרונה התנהלה חקירה סמויה שזכתה לכינוי 'שקר החן', על אודות רשת הברחת אמצעי לחימה בלתי-חוקיים לשטח מדינת ישראל".

"הכוחות פעלו בסמוך לגבול במארבים ותצפיות, בשילוב מגוון אמצעים טכנולוגים ובכך נמנעה כניסה של כלי נשק לגורמים פליליים ופח"ע הפוגעים בביטחון הציבור. הכוחות פעלו בסמוך לגבול במארבים ותצפיות, בשילוב מגוון אמצעים טכנולוגים, במטרה להביא לסיכול הברחות אמצעי לחימה בלתי-חוקיים, המשמשים על-פי החשד גורמי פח"ע ופלילי לביצוע עבירות חמורות".

האקדחים שנתפסו
האקדחים שנתפסו | צילום: דוברות המשטרה

"הכוחות נערכו במרחב הנגב, וזיהו את החשוד נוסע באיזור הערבה הצפונית. לוחמי יחידת מג"ן וכוח מסתערבים של מג"ב דרום בסיוע המערך האווירי של משטרת ישראל וכוחות צה"ל של אוגדה 80 בחטיבת יואב, צמצמו טווח לעבר החשוד שהחל להימלט עם רכבו בשטח. במהלך המרדף תוך חתירה למגע ונחישות הצליחו הכוחות לבצע מעצר של החשוד. בחיפוש ברכבו נתפסו כאמור שלושה תיקים ובתוכם 63 אקדחים חדשים מסוג גלוק וזיג זאוור עם מחסניות. החשוד הועבר לחקירה ביחידת מג"ן ביחד עם כלי הנשק שנתפסו. בהמשך היום וככל שיידרש הוא יובא לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו".

במשטרה ציינו עוד כי "שילוב הכוחות והיכולות של משטרת ישראל וצה"ל הביאו לתפיסה של כמות כלי נשק גדולה. בכך נמנעה זליגה של כלי נשק לגורמים פליליים ופח"ע הפוגעים בביטחונו ושלומו של הציבור".