"אהרוג אותך": בגלל עקיפה בכביש - צעיר נאשם שתקף נהג בחיפה

כתב אישום הוגש נגד רוכב קטנוע בן 22 בגין תקיפה של נהג רכב בכביש בחיפה בסוף השבוע בשל עקיפה. מכתב האישום עולה כי נהג הרכב נסע עם אשתו ובתו וביצע עקיפה ותוך כדי צפר לו הנאשם. כשעצרו השניים - ירד הנאשם מהקטנוע, בעט במראת הרכב ושבר אותה

זמן צפייה: 00:52

האלימות בכבישים: בסוף השבוע תקף מוראד חג' אחמד, שליח וולט בן 22 שנהג על קטנוע, נהג רכב בכביש בחיפה בסוף השבוע בשל עקיפה. היום (רביעי) הגישה חטיבת התביעות של משטרת ישראל לאחר חקירה של משטרת חיפה כתב אישום נגד החשוד, לפיו באירוע שהתרחש ב-25 בנובמבר: "נהג הרכב נסע עם אשתו ובתו וביצע עקיפה ותוך כדי צפר לו החשוד, רוכב קטנוע. כשעצרו השניים - ירד החשוד מהקטנוע ובעט עם רגלו במראה של הרכב ושבר אותה".

לאחר מכן נכתב: "כשירד הנהג מהרכב על מנת לבחון את הנזק, איים החשוד על חייו באומרו 'אתה תראה מי אני, אני אהרוג אותך' - וריסס גז פלפל על פניו מספר פעמים, ועל ידי כך גרם לו לחבלה בעיניו כשחזר הנהג חזר לרכבו, חבט החשוד עם קסדתו על הרכב מספר פעמים וגרם לו לנזק במספר מקומות. וברח מהמקום.

נזקי התקיפה בחיפה
נזקי התקיפה בחיפה | צילום: דוברות המשטרה

שוטרי תחנת חיפה פתחו בחקירה, מאומצת ואיתרו את החשוד תוך זמן קצר. הוא הובא לחקירה ונכלא. מעצרו הוארך בבית משפט השלום בחיפה והיום הגישה חטיבת התביעות של משטרת ישראל כתב אישום נגד החשוד תושב חיפה בן 22".

פלאביו, הנהג שהותקף, שחזר את שאירע: "פתאום הוא ירד מהקטנוע ושבר לי את המראה. ראיתי פלסטיק שעף, ירדתי מהאוטו כדי לראות מה הוא עושה. עוד לא הספקתי להגיד מילה אחת והוא שלף גז פלפל. פחדנו מאוד. ניסיתי לצלם את מספר הקטנוע והוא קיפל אותו, אז לא הצלחנו לראות. הוא נתן מכות עם הקסדה בדיוק במקום שהתינוק ישב. למזלנו הזכוכית שם לא נשברה. אני מפחד שיש לו טראומה ממה שקרה. אשתי ואני מנסים להיות בבית כמה שיותר מאז, אבל אי אפשר לחיות ככה".

לדברי הקורבן, "נהגנו להזמין מוולט, ועכשיו לא נזמין יותר". הוא הוסיף כי בחברה "דיברנו איתנו ואמרו שזו לא אחריות שלהם; שהם רק הספק והוא לא עובד שלהם. הוא צריך טיפול. מקווה שבית המשפט לא יסגור את התיק".

קצין החקירות והמודיעין בתחנת חיפה, רפ"ק יוסי אטיאס, אמר: "אנו רואים בחומרה רבה כל אירוע אלימות ובפרט בריונות כביש, ופועלים במגוון כלים ואמצעים בחקירת אירועים מעין אלו על מנת להביא את החשודים לדין כפי שאירע במקרה זה. לאחרונה ישנו ריבוי אירועים מסוג זה שלצערנו כבר גבה חיים ונפגעים, על כן אנו פונים לציבור לדווח באופן מידי למוקד 100 על כל חשש לחיי אדם, מפגע, בריונות או אלימות".

עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון, על רקע זירת הרצח
עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב בחולון, על רקע זירת הרצח | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90 / מתוך פייסבוק

בתוך כך, מעצרו של עדי מזרחי, החשוד ברצח יורי וולקוב במעבר החצייה בחולון, הוארך היום ב-6 ימים עד ליום שני, זאת בתום דיון שנערך בבית משפט השלום בתל אביב. חוקרי הימ"ר ביקשו להאריך את מעצרו של מזרחי ב-15 ימים, זאת לאחר שלטענת נציג המשטרה הוא שחזר את האירוע בחדר החקירות. יחד עם זאת, מזרחי עדיין לא ביצע שחזור במקום הרצח, אך מסר תיאור מדויק של כלי הרצח הודה שיצא עם כלי הרצח מביתו.

עו"ד אורית חיון, המציינת את החשוד, אמרה לנציג המשטרה כי "מדובר בכלי עבודה - מברג. לזה אתה מתכוון?", ונציג המשטרה סירב לענות. עו"ד חיון טענה כי החשוד לא הודה בעבירת רצח. "אני אומרת לך שאתם עברתם מחדר חקירות לחדר חקירות כדי לוודא איפה אין מצלמות ותיעוד", אמרה עו"ד חיון, "ואז אמרתם לו 'תתן הודאה ונשחרר אותך הביתה'". על כך השיב נציג המשטרה: "לא מכיר דבר כזה וזה אפילו נשמע לי הזוי".