"התפתחות משמעותית בחקירה": מעצרו של מוסלי הוארך ב-9 ימים

אחרי שבחדשות 13 פורסם לראשונה כי ראש ארגון הפשע יוסי מוסלי נעצר על-ידי יאחב"ל, במסגרת חקירה בנוגע להשלכת רימונים לעבר בתי עבריינים במרכז ופיצוץ מטען חבלה ברמת אפעל - הוארך מעצרו ב-9 ימים נוספים. נציג היחידה טען כי הם מחזיקים בהאזנות "נפח" - בהם נשמע חשוד נוסף משוחח עם מוסלי בעניין הקשור לזריקת הרימון

יוסי מוסלי

בית המשפט האריך היום (רביעי) בתשעה ימים את מעצרו של ראש ארגון הפשע יוסי מוסלי, שחשוד בשליחת מספר חשודים נוספים בזריקת רימון לעבר בית בחולון. לפני כשבוע פורסם לראשונה בחדשות 13 כי מוסלי נעצר על-ידי היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות, במסגרת חקירה שמנהלת היאחב"ל בעניין זריקות הרימונים לעבר בתי עבריינים באזור המרכז ופיצוץ מטען חבלה ברמת אפעל. מעצרו הוארך פעמיים, בפעם הראשונה בחמישה ימים, בשנייה בשבוע, וכאמור הוארך שוב היום.

לטענת נציגי יאחב"ל בדיון בבית המשפט, במהלך הימים האחרונים הצליחו חוקרי היחידה להתקדם בחקירה, וכי "הייתה התפתחות משמעותית". בין היתר, ביאחב"ל טוענים כי הם מחזיקים בהאזנות "נפח" ברכבו של חשוד נוסף, בו נשמע משוחח עם יוסי מוסלי בעניין הקשור לזריקת הרימון.

כמו כן, ביאחב"ל טוענים כי איתרו בבית מוסלי דף עם רשימת שמות של אנשים ועם סכומים. נציג היחידה טען כי במהלך החקירה הטיחו בו שהסכום שנרשם ליד אחד השמות בדף - זהו תמורה בגין זריקת הרימון. לראשונה ייצג את מוסלי בדיון עו"ד דורון נוי שאמר: "מרשי מכחיש מכל וכל. המלצנו לחשוד לתת התייחסות לשיחות שיש למשטרה". עם זאת, השופטת דורית נוי סבן הסכימה עם טענות המשטרה - וכאמור האריכה את מעצרו בתשעה ימים.

הדיון בעניין הארכת מעצרו של יוסי מוסלי
הדיון בעניין הארכת מעצרו של יוסי מוסלי
עו"ד דורון נוי
עו"ד דורון נוי, סנגורו של מוסלי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
השופטת דורית סבן נוי
השופטת דורית סבן נוי

במסגרת החקירה, בוצעו כמה מעצרים בשבועות האחרונים. במשטרה מעריכים כי זריקות הרימונים קשורות למלחמות בין ארגוני פשע.