גל שני של חקירות בעיריית פ"ת: המנכ"ל ומעורבים נוספים עוכבו

מנכ"ל העירייה יניב בניטה עוכב לחקירה פעם נוספת, לאחר שבחודש אוגוסט עומת עם ראש העיר רמי גרינברג, ואיתו חשודים נוספים למעורבות בפרשה. על פי החשד המעורבים ביצעו עבירות של שוחד בהיקף של בין 2 ל-3 מיליון שקלים, וכן עבירות של מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף

ראש עיריית פתח תקווה ומנכ"ל העיריית רו"ח יניב בניטה
ראש עיריית פתח תקווה ומנכ"ל העיריית רו"ח יניב בניטה | צילום: פלאש 90; דוברות עיריית פתח תקווה; מתוך פייסבוק

המשטרה ביצעה הבוקר (רביעי) גל נוסף של חקירות בפרשת השחיתות בעיריית פתח תקווה, שנחשפה בחודש אוגוסט האחרון. מנכ"ל העירייה יניב בניטה עוכב לחקירה, כמו גם חשודים נוספים למעורבות בפרשה. כזכור אתמול זומן ראש העיר רמי גרינברג וכמה ממקורביו לחקירה ארוכה בלהב 433 בפרשה שהחלה בחודש אוגוסט בחשד לטוהר המידות. פרקליטו של בניטה, עו"ד עדי כרמלי, סרב להגיב על הדברים.

בסוף חודש אוגוסט נערך עימות בין בניטה לגרינברג, במהלכו הם אמרו לחוקרים: "לא תסכסכו בינינו, אין לנו מה לומר אחד על השני". על פי החשד המעורבים ביצעו עבירות של שוחד בהיקף של בין 2 ל-3 מיליון שקלים, וכן עבירות של מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון ועבירות על פי פקודת מס הכנסה וחוק מס ערך מוסף. גרינברג ובניטה קיימו עימות במשרדי להב 433, כחלק מהחקירה.

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג
ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג | צילום: רועי אלימה, פלאש 90

כזכור, חקירת המשטרה בפרשה הפכה לגלויה בחודש אוגוסט, בעקבות חשד כי במהלך מערכת הבחירות לרשויות המקומיות שנערכו בשנת 2018, העבירו בעלי עניין כספים בסך מאות אלפי שקלים לקמפיין הבחירות של גרינברג לראשות העיר, ובתמורה הוא הבטיח להם שיפעל לקידום ענייניהם הכלכליים לאחר היבחרו. בין העצורים שנלקחו לחקירה בעבר היו איש העסקים רון עומייסי ואיש העסקים משה סעדון.

מהחקירה עלה כי בניטה היה אחראי בין היתר על הקמפיין, וכי סעדון, שעל פי החשד נתן את השוחד, תרם בפרסומות עבור הקמפיין - אבל קיבל בתרומה לכך את הכסף הזה בתוספת של 20 אחוזים. במשטרה ניסו להבין כיצד הגיע הכסף, וסעדון טען שקיבל אותו עם תוספת, כי הוא יודע להשיג שטחי פרסום זולים. בניטה בעצמו אמר שהכל נעשה כחוק.

עו''ד עדי כרמלי המייצג את יניב בניטה מנכ''ל העירייה
עו''ד עדי כרמלי המייצג את יניב בניטה מנכ''ל העירייה

החקירה הסמויה נגד ראש העיר מתנהלת יותר משלוש שנים, כאשר כבר בשנת 2019 נאספו חומרים על גרינברג ואנשיו, בוצעו מעקבים של בלשים אחרי חלק מהדמויות ואף בוצעו האזנות סתר שהושמעו לחשודים.