הקלטות נוה-אורנשטיין: בדיקת המשטרה תימשך

פרסום ראשון: פרקליט המדינה עמית איסמן שוחח עם ראש אגף החקירות בנוגע לשיחותיהם של נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א לשעבר וראש לשכת עורכי הדין לשעבר, וסיכם איתו כי בדיקת המשטרה בנושא תימשך. בנוסף, איסמן צפוי לדרוש חוות דעת בנוגע לפתיחת לחקירה פלילית, בעקבות השיחות שמעלות חשד ליחסי תן-וקח פסולים

אפי נוה
אפי נוה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

פרסום ראשון: פרקליט המדינה עמית איסמן שוחח בימים האחרונים עם ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, על ההקלטות של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה והשופט בדימוס איתן אורנשטיין. השניים קבעו כי בדיקת המשטרה בנושא תימשך. במקביל, איסמן צפוי לפנות לפרקליטות ולבקש חוות דעת אם לפתוח בחקירה פלילית.

שיחותיהם של נוה ואורנשטיין, שפורסמו על ידי חיים לוינסון במוסף הארץ, חשפו קשר מעורר תהיות בין ראש לשכת עורכי הדין ונשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב לשעבר, שאף מעלה חשד ליחסי תן-וקח פסולים לכאורה. בנוסף, חילופי הדברים בין השניים חשפו שוב את ההשפעה שנוה רכש לעצמו במערכת המשפט בזכות כוחו בוועדה לבחירת שופטים ובריתו עם שרת המשפטים לשעבר איילת שקד.

השופט בדימוס איתן אורנשטיין
השופט בדימוס איתן אורנשטיין | צילום: אריק סולטן, פול

בהקלטות השיחות נשמעים השניים כשהם רוקחים לכאורה עסקה לקידומו של אורנשטיין לכס נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, בתמורה לכך שיזיז בתורו שופטת שעוררה את חמתו של נוה מעיסוק בתיקים שהוגשו על ידי משרדו.