החשודים בפרשת שדה תימן שוחררו למעצר בית: "קשיים בחקירה"

חמשת החשודים בפרשת ההתעללות במחבל במתקן המעצר שדה תימן שוחררו למעצר בית, לאחר שהסנגוריה והתביעה הצבאית הגיעו להסכמות "לנוכח קשיים שהתגלו בחקירה". צה"ל: "עם סיום החקירה, יתאפשר להגנה, ככל שתרצה, לקיים שימוע"

זמן צפייה: 00:08

חמשת החשודים בפרשת ההתעללות במחבל בשדה תימן שוחררו היום (שלישי) למעצר בית, לאחר שהסנגוריה הצבאית הגיעה להסכמות עם התביעה הצבאית "לנוכח קשיים שהתגלו בחקירה". מצה"ל נמסר כי "התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של החשודים בהתעללות בעצור ביטחוני, במעצר בית מלא, עד ליום חמישי הבא, לשם מיצוי החקירה. במהלך תקופה זו, על דעת ההגנה, יופנו החשודים לתסקיר מעצר ויועברו להגנה באופן הדרגתי חומרי חקירה. עם סיום החקירה, יתאפשר להגנה, ככל שתרצה, לקיים שימוע".

אל"מ במיל' אבי עמירם וסרן ליאור פורת, המייצגים את אחד החשודים, ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם): "עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם אנשי מילואים בעלי משפחות ואין לראות בהם כמי שנשקפת מהם מסוכנות לציבור.אנו מברכים על ההחלטה של הפרקליטה הצבאית הראשית ועל ההסכמות שהושגו. ההסכמות תוצגנה בפני בית הדין הצבאי בדיון היום".

שלט "כהנא צדק
שלט "כהנא צדק | צילום: חדשות 13
ח"כ צבי סוכות פורץ לבסיס שדה תימן
ח"כ צבי סוכות פורץ לבסיס שדה תימן
הפגנה מחוץ לבית הפצ"רית, יפעת תומר ירושלמי
הפגנה מחוץ לבית הפצ"רית, יפעת תומר ירושלמי | צילום: חדשות 13

ביום ראשון הגיעה הפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר-ירושלמי לדיון חסוי בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שם ענתה על שאלות הח"כים והשרים לגבי מעצר הלוחמים החשודים בהתעללות במחבל בשדה תימן. הפצ"רית הסבירה מדוע חוקרי מצ"ח עצרו את החיילים החשודים כשהם רעולי פנים: "היו עליהם עשרות איומים. זו החלטה סבירה". עם זאת, סערה סביב הנושא החלה כבר בדיון בוועדת חוק, חוקה ומשפט.

במהלך הדיון בוועדת החוקה, ח"כ טלי גוטליב מהליכוד תקפה את תומר-ירושלמי ואמרה כי הדלפת הסרטונים של החיילים החשודים "היא מגה פיגוע עולמי בחסות הפצ"רית". לאחר מכן הוסיפה כי הפצ"רית "עשתה את זה כדי לשמור על שמה הטוב. שמה את עצמה לפני לוחמינו". גוטליב הוסיפה: "היא צריכה לעמוד לדין, רק אין מי שיחקור אותה".