30 שנות מאסר למחבל שדרס 12 חיילי גולני לפני כ-3 שנים בי-ם

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר את דינו של המחבל סנד טורמאן, שהורשע במעשה טרור של ניסיון רצח ב2020, כשפגע עם רכבו בקבוצת חיילי גולני שהיו בסיור בעיר לקראת טקס ההשבעה של החטיבה בכותל

זמן צפייה: 03:57

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל היום (רביעי) את עמדת הפרקליטות וגזר על המחבל סנד טורמאן, שהורשע בגין ביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח חיילי גולני בירושלים לפני כשלוש שנים, 30 שנות מאסר בפועל, שנת מאסר על תנאי ופיצוי כספי לכל אחד מהחיילים שנפגעו. פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד שחר מלול, ביקשה להטיל על הנאשם, 30 שנות מאסר בפועל - עונש מאסר כבד שישקף את חומרת מעשיו.

עו"ד שחר מלול מפרקליטות מחוז ירושלים אמר כי "בית המשפט המחוזי קיבל את עמדתינו, וגזר על הנאשם גזר דין חמור בגין פיגוע דריסה שביצע הנאשם נגד 38 חיילי גולני שהיו בדרכם להשבעה בכותל. מדובר בפסק דין של 30 שנות מאסר שמגלמות את מעשיו החמורים של הנאשם. אנו רואים בכך תמרור אזהרה ברור לכל מי שחושב או שבכוונתו לבצע בעתיד פיגוע שכזה".

זירת פיגוע הדריסה בירושלים ב-2020
זירת פיגוע הדריסה בירושלים ב-2020 | צילום: דוברות מד''א

כתב האישום נגד המחבל הוגש ב-20 במרץ 2020. טורמאן, תושב מזרח ירושלים, דרס 12 לוחמי גולני ופצע אחד מהם באורח קשה. החיילים היו בסיור בעיר לקראת טקס ההשבעה של החטיבה בכותל.

מכתב האישום עלה כי הנאשם החליט לבצע את הפיגוע ממניע לאומני. בזמן שצעדו 38 חיילי גולני במסלול הסיור הלימודי, נסע טורמאן ברכבו והבחין בהם צועדים בטור על המדרכה לכיוון מתחם התחנה, האט את מהירות נסיעתו, נסע לצדם ושקל לבצע פיגוע דריסה. אולם, לאחר שהבחין כי הם עומדים מאחורי עמודי ברזל המשיך בנסיעתו כדי לאתר מטרות אחרות.

כאשר הם הגיעו למתחם התחנה והמתינו על המדרכה ברחוב דוד רמז, הנאשם חזר עם רכבו למקום והחליט לבצע את הדריסה. עם הגיעו לכיכר הוא לחץ על דוושת הגז, האיץ את מהירותו, וכיוון את הרכב לעבר החיילים העומדים על המדרכה. הנאשם עלה עם רכבו על המדרכה ודרס בעוצמה את החיילים.

זירת פיגוע הדריסה בירושלים ב-2020
זירת פיגוע הדריסה בירושלים ב-2020 | צילום: דוברות מד''א

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשם המשיך בנסיעתו לעבר החיילים, פגע בחלקם והפילם לקרקע, תוך שרכבו גורר שני חיילים. הנאשם לחץ על דוושת הגז, הגביר את מהירות נסיעתו והמשיך בנסיעה כאשר הוא עולה עם רכבו על חיילים שהיו שרועים על הקרקע. כתוצאה, נפגעו 12 חיילים בדרגות פציעה שונות, אשר פונו לבית החולים ונזקקו לטיפול רפואי.

לאחר המעשה, הוא נמלט מהזירה והמשיך בנסיעה מהירה לכיוון מחסום המנהרות. במהלך נסיעתו, סמוך לצומת דרך חברון התנופה, השליך את מכשירו הנייד מרכבו. בהמשך נסע לכיוון בית ג'אלה, שם הוא נטש את הרכב וברח לבית משפחות בכפר נובא שבחברון ושם הסתתר.