חשד: ראש ארגון פשע נענש, מקורביו השליכו רימון על הכלא בו הוא מוחזק

בשירות בתי הסוהר חושדים שהשלכת הרימון הלילה לעבר בית המעצר "אבו כביר" בוצעה על-ידי אנשי ארגון הפשע של עודה קוטייר - בתגובה לעונש משמעתי שהוטל עליו מוקדם יותר באותו יום. לא היו נפגעים בתקרית ונפתחה חקירה בנושא. עורכת דינו של קוטייר: "מכחיש כל קשר לאירוע"

בית המעצר "תל אביב" (אבו כביר)
בית המעצר "תל אביב" (אבו כביר) | צילום: משה שי, פלאש 90

רימון הושלך הלילה (בין ראשון לשני) לעבר בית המעצר "אבו כביר" בתל אביב, ובשירות בתי הסוהר חושדים כי הרימון הושלך על בית המעצר על-ידי אנשי ארגון הפשע קוטייר בתגובה לעונש משמעתי שהוטל על ראש הארגון, עודה קוטייר.

מדוברות שב"ס נמסר: "אתמול בוצע חיפוש בתאו של עודה קוטייר שבמהלכו נתפסו אמצעים אסורים בהחזקה אשר הוברחו לאסיר כדי לאפשר המשך פעילותו הפלילית מחוץ לכותלי הכלא. כנגד האסיר החל הליך משמעתי וייפתח הליך פלילי, ובעקבות האירוע הוא הועבר לתא אחר. כמה שעות לאחר מכן, לוחמי שב"ס בבית המעצר שמעו קול נפץ סמוך לחומת מתקן הכליאה, ומתחקור ראשוני עלה חשד כי לעבר המקום הושלך רימון".

עוד נכתב בהודעת שב"ס: "לא היה דיווח על נפגעים, שוטרים הוזעקו למקום ונפתחה חקירה. מ"מ נציב שב"ס גונדר קובי יעקובי קיים הערכת מצב בה שיבח את פעולתם של לוחמי שב"ס והנחה על המשך מאבק כנגד מחוללי הפשיעה בבתי הסוהר תוך גילוי אפס סובלנות כלפי אלו המבקשים להפר את הסדר והמשמעת".

אבו כביר עורכת דינו של ראש ארגון הפשע עודה קוטייר, שני מורן
עורכת דינו של ראש ארגון הפשע עודה קוטייר, שני מורן

עורכת הדין שני מורן, המייצגת את קוטייר, מסרה בתגובה: "האסיר מכחיש כל קשר לאירוע הנטען בכלא אבו כביר. מדובר באסיר אשר אחת לחודש מבוצעים חיפושים בתאו, כדבר שבשגרה. לא נתפס דבר בכליו או על גופו, אלא בכליו של אסיר אחר ששהה עימו בתא. חרף זאת, הוחלט להעביר את האסיר לתנאי צינוק בכלא איילון, באגף שנקבע לגביו על-ידי בית המשפט בעבר כי אינו ראוי למגורי אדם. האסיר פועל בהתאם לחוק ובכוונתו לעתור לבית המשפט ביחס לתנאי כליאתו".