סערת הדחת נהגי ראש הממשלה: סגן היועמ"שית פתח בבדיקה

לאחר שאמש נחשף כי שלושת נהגי שיירת ראש הממשלה שהודחו מתפקידם הם עדי מדינה בתיק 1000, במהדורה המרכזית פורסם כי הפרקליטות פנתה לגיל לימון בבקשה לבחון את הנושא, והוא צפוי לכנס בקרוב ישיבות בנושא

זמן צפייה: 01:33

לאחר שאמש (ראשון) נחשף בחדשות 13 כי שלושת נהגי שיירת ראש הממשלה שהודחו מתפקידם הם עדי מדינה בתיק 1000 (תיק המתנות) שבו נאשם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הערב פורסם במהדורה המרכזית כי בפרקליטות פנו לסגן היועצת המשפטית לממשלה, גיל לימון, בבקשה לבחון את הנושא. סגנה של היועמ"שית פתח כבר היום בבדיקה וצפוי בימים הקרובים לכנס ישיבות בעניין על מנת לבדוק מה נעשה והאם הדבר חוקי.

בנימין נתניהו
נתניהו בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בחקירתו במשטרה נתניהו טען כי הוא קנה סיגרים רבים מכיסו, ואלו שקנו לו אותם אלו אותם נהגים. כשהנהגים נקראו לחקירה הם הכחישו את טענותיו של נתניהו, פרט לנהג אחד, ובחודש הבא הם צפויים להעיד במשפטו.

כאמור, הדחת שלושת הנהגים הוותיקים שמשמשים את ראש הממשלה מסעירה את הלשכה החשובה במדינה מאז סוף השבוע, ואמש נחשף כי השלושה הם עדי תביעה נגד ראש הממשלה  והם אמורים להעיד בשבועות הקרובים.

בנימין נתניהו מגיע לביהמ''ש לקראת חקירתו הנגדית של שלמה פילבר
בנימין נתניהו מגיע לביהמ''ש לקראת חקירתו הנגדית של שלמה פילבר | צילום: ראובן קסטרו

בחקירתו במשטרה בתיק 1000 אמר נתניהו כי הוא רכש בעצמו את הסיגרים שלגביהם נטען כי נרכשו על ידי המיליארדר ארנון מילצ'ן, באמצעות נהגים שקנו לו אותם. נתניהו לא היה מוכן להגיד מי אותם נהגים, ובמשטרה קראו לנהגים ששימשו אותו - אך הם סתרו לגמרי את גרסת נתניהו ואמרו כי לא קנו עבורו סיגרים, למעט סיגר בודד פה ושם.

בעוד כחודש אמורים אותם שלושה נהגים לעלות לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בירושלים, ולהעיד על הדברים שאותם סיפרו במשטרה.