בת 7 מהשפלה מתה; הוריה חשודים בהזנחה קשה והתעללות

הילדה הובהלה מביתה לבית החולים כשהיא ללא רוח חיים. ההורים, בשנות ה-30 לחייהם, חשודים שהתעללו בה והזניחו אותה קשות. מעצרם הוארך ב-3 ימים. גופת הילדה הועברה למכון לרפואה משפטית לקביעת סיבת המוות. פרקליטם של ההורים, עו"ד אורן ששון: "לא מדובר בהזנחה, אלא במקרה טראגי של ילדה עם רקע רפואי קשה שטופלה במסירות ע"י הוריה"

אמבולנס. ארכיון
אמבולנס, ארכיון | צילום: פלאש 90

הורים בשנות ה-30 לחייהם מאחד היישובים בשפלה נעצרו בתחילת השבוע בחשד להזנחה קשה והתעללות בחסר ישע, לאחר שבתם, בת 7, הובהלה לבית חולים כשהיא ללא רוח חיים ובמשקל של כ-8 ק"ג. ככל הנראה היא סבלה מפגם גנטי.

גופת הילדה הועברה למכון לרפואה משפטית לבחינת סיבת המוות. בעקבות האירוע, שוטרי מחוז המרכז עצרו לחקירה את ההורים בחשד למעורבות במותה, ומעצרם הוארך בשלושה ימים.

מהמשטרה נמסר: "חקירת הפרשה הוטלה על היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה בתחנת רמלה, שבמסגרתה ייגבו עדויות מכלל הגורמים הרלוונטים, לצד קבלת חוות דעת מגורמי רפואה בהתאם".

עו"ד אורן ששון
עו"ד אורן ששון

עו"ד אורן ששון, המייצג את ההורים החשודים, מסר: "לא מדובר בהזנחה. המשטרה, כהרגלה, מיהרה לעצור הורים שילדתם נפטרה כרגע. אין בדל ראיה שמוכיחה את החשדות המיוחסים להורים וכל המיוחס להם מבוסס על ספקולציות. מדובר במקרה טראגי של ילדה עם רקע רפואי קשה שטופלה במסירות ראויה על-ידי הוריה. ביום חמישי האמת תוכח בבית המשפט והם ישוחררו לחופשי כדי לקבור את בתם היחידה".

עו"ד ורד וינדמן, מנכ"לית המועצה לשלום הילד, מסרה בתגובה: "עפ"י מה שפורסם באמצעי התקשורת, מדובר במקרה מזעזע ומחריד. הלב נשבר לנוכח המחשבות מה היה גורלה האכזר של הילדה האומללה שמצאה את מותה על פי החשד לאחר התעללות והרעבה. המוות הזה לא רק מעורר פלצות הוא גם מעורר שאלות נוקבות שחייבות להתברר לצד בירור החשדות נגד ההורים: האם ואיך איש לא ראה, לא שמע, לא ידע?! האם הילדה אי פעם ראתה רופא? האם היתה במסגרת חינוכית? האם היו שכנים שהבחינו במשהו? האם היו דיווחים קודמים לרשויות השונות? האם כל המערכות שהיו אמורות להגן על הילדה נכשלו? האם ילדים יכולים להיעלם בישראל 2023? זה המקום להזכיר כי אחרי הרצח המזעזע של הילדה רוז פיזם בשנת 2008, הוסקו מסקנות ונכתבו המלצות מצילות חיים בועדת וינטר, אך אלו כמעט ולא יושמו. האם ייתכן שלא למדנו שום דבר מאז?".