הואשמה בקשר עם סוכן איראני: "עשו לי עוול"

רגע לאחר שבית המשפט המחוזי שבירושלים זיכה אותה מעבירה חמורה שבה הואשמה - קשר עם סוכן איראני, ד' בת ה-50 לא הצליחה לעצור את הדמעות. בריאיון מיוחד לחדשות 13 היא מספרת על החקירות בשב"כ וטוענת כי לא עשתה דבר נגד המדינה

זמן צפייה: 04:29

רגע לאחר שבית המשפט המחוזי שבירושלים זיכה אותה היום (שני) מהעבירה החמורה שבה הואשמה, קשר עם סוכן איראני, ד' בת ה-50 לא יכלה לעצור את התפרצות הרגשות. "תודה לשופט שהוא האמין לי. הוא ידע מהתחלה שאני לא עשיתי שום דבר נגד המדינה", אמרה ביציאה מהדיון היום בבית המשפט.

בריאיון בלעדי לחדשות 13 מספרת ד' על אותו יום בנובמבר 2021 שבו נעצרה, והובאה לחקירות במרתפי השב"כ, ובהמשך טענה כי הואשמה על לא עוול בכפה. "פתאום בא איזה חוקר, לקח אותי לאיזה בניין אחר, ואמר, 'את יודעת איפה אנחנו?' אמרתי, 'לא'. הוא אמר 'פה זה שב"כ'. שב"כ? מה עושים פה בכלל? שבועיים הייתי בצינוק. על מה? מה עשיתי? אני לא עשיתי כלום", סיפרה. בכתב האישום שהוגש נגדה, נטען כי במשך חודשים רבים הייתה ד' בקשר באמצעות פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם, עם סוכן איראני בשם רמבוד נמדר שהציג את עצמו בפניה כקבלן יהודי אמיד מטהרן. רמבוד, על פי כתב האישום, ביקש מד' חומרים על דברים שונים בישראל, בייחוד על קהילת יוצאי איראן בישראל.

הסוכן האיראני רמבוד נמדר
הסוכן האיראני רמבוד נמדר

"לקחו לי את הטלפון ואז הוא (החוקר) אמר, 'את יודעת, בטלפון שלך יש איזה מישהו בשם ככה וככה'. אמרתי, 'נו, כן', ואז הוא אמר 'את יודעת שהוא איש של האיראנים, איש גורמים איראניים'. הייתי בהלם, בהלם ממש", הוסיפה ד'. לטענת הפרקליטות, למרות שחשדה בו כי הוא מרגל ולמרות שידעה שקשר כזה עלול להזיק לביטחון המדינה, המשיכה ד' את הקשר עם רמבוד.

"אני גרה פה במדינה שלנו. זה החיים שלנו פה, במדינה. למה שאני אעשה דבר כזה? פשוט עשו לי עוול. אני לא עשיתי שום דבר", הוסיפה. במהלך חקירותיה בשב"כ, במשטרה וכן בעדותה בבית המשפט, טענה ד' שעלתה לארץ מאיראן לפני 20 שנה, כי לא חשבה שרמבוד מרגל, ומחשבות כאלה עברו אצלה מדי פעם כמחשבות רחוקות. "מסכנים הילדים שלי. סבלו. שנה שלמה כמעט סבלו מהכול. הבריאות שלי, אני פשוט נהייתי חולה", אמרה.

''עשו לי עוול''. ד' שמחה ביציאה מבית המשפט
''עשו לי עוול''. ד' שמחה ביציאה מבית המשפט

יצוין כי מוקדם יותר היום, השופט אילן סלע קיבל במלואה את גרסתה של ד', לפיה היא אישה פשוטה שאינה מחזיקה במידע כלשהו, וכי הקשר בינה לבין רמבוד נבע מבדידות. השופט אף קבע כי מדובר באישה אמינה שאוהבת את המדינה, וכלל לא יכלה לדעת כי מדובר בסוכן איראני. "אנחנו נשים פרסיות שפשוט התגעגענו למדינה שלנו, ורצינו לדבר עם כל האנשים שהיינו מדברות בפייסבוק או באינסטגרם. בחיים לא חשבנו שיקרה דבר כזה".

נוסף על ד', הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד שלוש נשים נוספות. אחת מהן ניסתה לפני כמה שבועות לשים קץ לחייה. "היא הייתה במצב נפשי על הפנים. לאף אחת לא הייתה לה שום כוונה רעה למדינה. עוגמת הנפש שעשו לי, אני לא אסלח להם", סיפרה ד'. בפרקליטות שמעו את הכרעת הדין וצפויים להחליט בימים הקרובים על המשך ניהול ההליך נגד שאר הנאשמות.

עו''ד אשר אוחיון, פרקליטה של ד'. ''המרחק בינן לבין התואר המפוקפק שהעניקה להן המדינה באכזריות רבה, רחוק מאוד''
עו''ד אשר אוחיון, פרקליטה של ד'. ''המרחק בינן לבין התואר המפוקפק שהעניקה להן המדינה באכזריות רבה, רחוק מאוד''

עו"ד אשר אוחיון, פרקליטה של ד' טען בתום הדיונים כי "המשפט הזה לא נועד להגן על ביטחון המדינה. צריכים לעשות בדק בית הכיצד על גבן נעשה מסע כל כך אכזרי רק כדי לשקם את יוקרתו של השב"כ, שחודש קודם לכן עשה מחדל ואפשר כניסתו של מרגל לביתו של שר ביטחון בארץ ישראל. הן נשים תמימות, קשות יום, שהמרחק בינן לבין התואר המפוקפק שהעניקה להן המדינה באכזריות רבה, רחוק מאוד".

מהפרקליטות נמסר בתגובה: "סברנו כי בתיק ישנן די ראיות, לרבות גרסת הנאשמת בחקירתה לפיה בשלבים מסוימים עלה אצלה חשד ביחס לזהותו של העומד מולה ולכל הפחות 'עצמה עיניה' לכך שמעשיה מהווים פגיעה חמורה בביטחון המדינה. בית המשפט קיבל את עדותה וזיכה אותה".