בנו של הרב משה יזדי חשוד באונס של אחת מקורבנות אביו

בית המשפט העליון התיר לפרסם כי ליאור יזדי חשוד באונס של אישה שנפלה קורבן למעשיו של אביו, הנאשם בעבירות מין ובהונאה של כמה נשים. בנוסף, יזדי הבן חשוד בבידוי ראיות, שיבוש מהלכי משפט ואיומים. מעצרו הוארך בחמישה ימים

זמן צפייה: 03:08

המשטרה הגישה הצהרת תובע נגד ליאור יזדי, בנו של הרב משה יזדי, הנאשם בעבירות מין ובהונאה של כמה נשים. היום (חמישי) התיר בית המשפט העליון לפרסם כי על-פי החשד, יזדי הבן אנס לפני מספר שנים אישה שנפלה קורבן גם למעשיו של אביו. בנוסף, הוא חשוד בבידוי ראיות, שיבוש מהלכי משפט ואיומים. בימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום. מעצרו הוארך בחמישה ימים.

עורכי הדין דוד הלוי ויהודה שושן, המייצגים את ליאור יזדי, מסרו: "מדובר בתלונה רצופת חורים ופריכות. מרשנו עומד על חפותו ואנו שבעי רצון, כי מאמצנו הובילו לשחרורו המיידי ממעצר. נעיר כי על אף הצהרת תובע, שניתנה בתיק זה לצורך הגשת כתב אישום, הפרקליטות נהגה בהגינות והחליטה בצעד אמיץ לחזור בה ולהימנע מהגשת כתב אישום על מנת לשקול עניין זה מחדש תוך שמיעת עמדתנו בענין הראיות הקיימות. אנו רוצים להאמין כי בסופו של יום לא יוגש כתב אישום כנגד מרשנו".

עו" ד אריאל עטרי, המייצג את המתלוננת, מסר בתגובה: "מדובר במקרה קשה בו בן הולך בעקבות אביו ואונס בברוטליות בת בקהילה. החשוד הוסיף חטא על פשע וזייף ראיות בניסיון לטשטש את עקבות מעשיו. אנו מצפים שהפרקליטות תעמיד את הבן לדין ותגיש נגדו כתב אישום בגין עבירה של אינוס ממש כפי שנהגה באביו שעצור, כעת, מאחורי סורג ובריח".

הרב משה יזדי
הרב משה יזדי | צילום: מתוך פייסבוק

לפני חודש בדיוק הוגש בבית המשפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד הרב משה יזדי, שנעצר יחד עם שניים ממקורביו בעקבות תחקיר חדשות 13 בחשד לביצוע עבירות מין כלפי נשים חוזרות בתשובה. יזדי נאשם בעבירות של בעילה במרמה, מעשה סדום בהסכמה שהושג במרמה, ניצול תלות נפשית שמקורה בייעוץ, קשירת קשר לביצוע פשע, איסור הלבנת הון, מניעת דיווח, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועוד.

בחודשים האחרונים התנהלה בימ"ר ירושלים חקירה סמויה בעקבות תלונות שהתקבלו נגד יזדי, העוסק בין היתר בהחזרה בתשובה. מהחקירה עלה כי על פי החשד כי יזדי ביצע את העבירות כלפי נשים ששימש להם כ"אב רוחני", זאת במסגרת תהליך חזרתן בתשובה, ולפני כחודש הוא נעצר יחד עם שניים ממקורביו.

הרב משה יזדי
הרב משה יזדי

בתחקיר ששודר בחדשות 13 הצטיירה תמונה אפלה ומטרידה סביב יזדי, אחד מאנשי הדת המוכרים בירושלים, וסיפורן של עשרות נשים חשף את הכת שנוצרה סביבו, שבה הוא השתמש לכאורה כדי לצוד ולפגוע בנשים תוך כדי איומים. אחת מהן העידה: "זאת שליטה פסיכולוגית מאוד טוטאלית וקשה - חולניות ואכזריות לשמה".

לאחר פרסום התחקיר הגיעה לידי חדשות 13 עדות של אישה נוספת שנפגעה מיזדי, והיא הגישה נגדו תלונה במשטרה, זאת בנוסף לאישה נוספת שהתלוננה.

עו''ד יהודה שושן
עו''ד יהודה שושן

עו''ד דוד הלוי
עו''ד דוד הלוי

עו''ד אריאל עטרי
עו''ד אריאל עטרי