הוארך מעצרם של החשודים בהצתה בנגב - חשוד שלישי נעצר

בית משפט השלום בב"ש האריך בחמישה ימים את מעצרם של החשודים בהצתת בית העסק ביישוב חורה, אשר בעקבותיה נפגע ילד בן 12 באורח אנוש והרופאים בסורוקה עדיין נלחמים על חייו. חשוד נוסף נתפס בעיר אילת, וגם הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו

זמן צפייה: 02:55

תושב חורה כבן 25 נעצר היום (ראשון) בחשד להצתת בית העסק בחורה שבפזורה הבדואית בנגב, אשר בעקבותיה נפגע ילד בן 12 באורח אנוש. מדובר בחשוד שלישי שנעצר בעקבות האירוע, כאשר בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום בחמישה ימים את מעצרם של זכריא ומועד אבו-אלקיעאן שנעצרו מוקדם יותר.

החשוד השלישי נעצר לאחר שאותר הבוקר באילת, וגם הוא יובא היום לדיון בהארכת מעצר בבית משפט השלום בבאר שבע. על פי החשד הוא הגיע יחד עם אחרים לחנות טלפונים ביישוב, שם הם תקפו את בעל המקום באלימות, גרמו נזק רב לציוד, ואז הציתו את המקום יחד עם יושביו.

באותה עת נכח בחנות עיסא נאג'ח אבו-אלקיעאן בן ה-12, שהגיע לחנות כדי לתקן את הטלפון הנייד שלו. הוא נפגע באורח אנוש ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא מורדם ומונשם, עם כוויות בדרגה ב' ו-ג' בכל חלקי גופו, והרופאים עדיין נלחמים על חייו.

עיסא נאג'ח אבו אל-קיעאן
עיסא נאג'ח אבו אל-קיעאן, הילד שנפגע אנושות בהצתת החנות בחורה | צילום: באדיבות המשפחה

נאג'ח, אביו של הילד, סיפר על שאירע: "הילד שלי היה אצלי במפעל ויצא לתקן את הטלפון שלו, ופשוט אלמונים אלמונים והציתו את המקום עם חומר דליק. הוא נכווה בכל גופו, העבירו אותו לבית החולים ואנחנו מקווים שייצא בשלום. מצבו מוגדר קשה מאוד והוא מורדם. אנחנו מחזיקים אצבעות. התוקפים מוכרים למשטרה ואנחנו מחכים שהיא תעשה את המוטל עליה. אנחנו לא מרגישים בטוחים. אני לא רוצה לתת לילדים שלי לצאת מהבית".

דודו של הילד, ראאד אבו אל-קיעאן, אמר כי הילד "יצא עם אביו לעבודה באזור התעשייה, ושם הוא ביקש ממנו כסף לתקן את הטלפון שלו. זה מרחק של זה מרחק של 120 מטר מהעסק שלו. לאחר שנכנס - הגיעו כמה רעולי פנים חמושים שששרפו ופוצצו את בית העסק. כמעט 90% מגופו עם כוויות בדרגה 3. איפה המשטרה? אנחנו דורשים אכיפה. לא יכול להיות שאנחנו חיים באי-ודאות, בלי ביטחון לנו ולילדינו. אנחנו לא יכולים לזוז ביישובים שלנו".