ליאנה חזרה מבילוי ונרצחה, אחיה נכנס לבית וגילה את הזוועה

סמוך ל-03:00 שבה ליאנה סבנוק, בת 22, מבילוי עם חברותיה. היא ירדה בביתה שברחוב אורטל בבית שמש ועלתה לדירה בקומה השלישית. אמה נסעה לצפון ואביה, שנגדו הוצא צו הרחקה, הגיע לביקור. סמוך ל-11:00, כשהשניים לא ענו, נכנס אחיה - בן 17 - לבית, וגילה את הזוועה. שכנים: "האב נראה מוזנח. הוא לא היה שנים בשכונה". חברותיה של ליאנה הגיעו למקום ופרצו בזעקות שבר

זמן צפייה: 01:50

ליאנה סבנוק , בת 22, הגיעה לפנות בוקר (שבת) בתום בילוי עם חברותיה, סמוך ל-03:00, לביתה ברחוב אורטל שבבית שמש. היא ציפתה לאביה אלכסנדר (43) שיגיע לבקרה בבוקר - חרף צו ההרחקה נגדו - כשאמה נמצאת בצפון. עם זאת, כפי הנראה, האם ידעה על הביקור הצפוי אך לא שיערה בנפשה את מחזה הזוועה שגילה בנה, בן 17, כשנכנס לבית לאחר שהשניים לא ענו לטלפונים: אביו ואחותו היו מוטלים דקורים ללא רוח חיים - כל אחד מהם בחדר אחר בבית. למקום הוזעקו כוחות מד"א ומשטרה. הפרמדיקים קבעו את מותם של השניים מיידית, ואנשי המעבדה לזיהוי פלילי פתחו בחקירת הזירה והחלו לאסוף ראיות.

לפי עדויות השכנים, האב הגיע לבית כשהוא "נראה מוזנח ומזוקן והתהלך עם קביים, אחרי שנים שלא נראה בשכונה". במשטרה בודקים חשד שהוא היה בעל רקע נפשי. בשלב מסוים בשעות הבוקר, כך מתברר, הוא דקר את בתו מסיבה לא ידועה, עם סכין מטבח. השניים נמצאו, כאמור, בשני חדרים שונים בבית. במקום מתגוררת האם יחד עם שני ילדיה המשותפים עם האב.

ליאנה סבנוק, אלכנסדר סבנוק
זירת הרצח וההתאבדות בבית שמש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כאמור, ההורים היו בהליכי גירושין ונגד האב הוצא צו הרחקה. האם הייתה הבוקר בנופש בצפון, וידעה שהאב מגיע לבקר את בתו. כשלא ענו לטלפונים היא הזעיקה את בנה בן ה-17, שלא היה בבית, והוא זה שמצא את אחותו ואביו ללא רוח חיים. הבן עוכב לתחקור במשטרה וגרסתו נבדקת.

ליאנה סבנוק, שנרצחה ע''פ החשד ע''י אביה בבית שמש
ליאנה סבנוק, שנרצחה ע''פ החשד ע''י אביה בבית שמש | צילום: מתוך אינסטגרם

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, הגיע לזירה וקיים הערכת מצב. רפ"ק קובי תומר, קצין אג"ם של תחנת בית שמש, מסר: "ב-11:00 התקבלה קריאה על דירה בעיר בית שמש ובה חשד לרצח. צוותים שהגיעו למקום מצאו שני אנשים דקורים וביצעו את כל הפעולות. מז"פ מבצע את הבדיקות והחקירה נמצאת בראשיתה. מפקד מחוז ירושלים ביצע הערכת מצב והחשד שמדובר ברצח. אנחנו נמצאים בראשית החקירה".

פרמדיק מד"א אושרי אדרי סיפר: "כשנכנסו לדירה ראינו את הגבר והאישה מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות ומדממות בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם".

ליאנה סבנוק, אלכנסדר סבנוק
זירת הרצח וההתאבדות בבית שמש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האירוע הבוקר מצטרף לשני מקרים טראגיים של אלימות במשפחה שאירעו בשנה האחרונה בבית שמש. בסוף חודש אוקטובר 2021, לפני כשמונה חודשים, נרצחה אישה בת 52 על ידי בנה בן ה-27. שמונה ימים בלבד לאחר מכן רצח נער בן 17 את אביו בן ה-47.

אמש עצרה המשטרה אישה, תושבת ראשון לציון, בחשד שדקרה את בן זוגה של אמה ופצעה אותו באורח בינוני, לאחר ויכוח שהתפתח ביניהם. ביום שני השבוע נדקר למוות גבר בן 57 על ידי בנה של בת זוגו בדירה ברחוב ילין בנתניה.