הירי ביובל קסטלמן: תיעוד השחזור והדו"ח שסותר את טענת המשטרה

לפנות בוקר שחזר אביעד פריג'ה, חייל המילואים שירה למוות ביובל קסטלמן לאחר שחשד בו כי הוא מחבל בזירת הפיגוע בירושלים בשבוע שעבר, את מעשיו. במקביל, לחדשות 13 הגיע דו"ח שסותר את טענת המשטרה שלא בוצעה בגופתו של קסטלמן נתיחה כי לא נמצאו קליעים: "נמצאו חלקי שרידים בגוף"

זמן צפייה: 04:59

אביעד פריג'ה, חייל המילואים החשוד שירה למוות ביובל קסטלמן לאחר שחשד בו כי הוא מחבל בזירת הפיגוע בירושלים בשבוע שעבר, נלקח לפנות בוקר למקום הירי כדי לשחזר את מעשיו. בפתח הידיעה - התיעוד הבלעדי של חדשות 13. 

לאורך החקירה, שנפתחה בעקבות חשיפת הפרשה בחדשות 13, טענו במשטרה שהסיבה שלא בוצעה נתיחה שלאחר המוות היא שבגופו של קסטלמן לא נמצאו קליעים. אלא שבמהדורה המרכזית פורסם דו"ח שסותר את טענת המשטרה.

במסמך, שהגיע לידי חדשות 13, מפורטים ממצאי בדיקת ה-CT של בית החולים, שבה נכתב: "נמצאו שרידי קליעים בחזה ובפנים של קסטלמן". בינתיים, חוקרי מצ"ח הגיעו לבית החולים כדי לקבל חומרים נוספים.

אביעד פריג'ה, יובל קסטלמן
אביעד פריג'ה, יובל קסטלמן

ממשטרת ישראל נמסר: "חקירת הירי שביצע החייל ביובל ז"ל מבוצעת על-ידי מצ"ח, וכל החומרים כולל בדיקת ה-CT הועברו למצ"ח כבר בתחילתה. מממצאי ה-CT ובדיקות שנעשו עלה באופן חד-משמעי כי אין קליעים בגופו וְקיימים חורי כניסה ויציאה. נבהיר כי גם בבית המשפט הפרקליטות הצבאית תמכה בהחלטה שהתקבלה שלא לבצע נתיחה שלא תתרום למארג הראייתי הקיים במקרה זה, וזאת לנוכח הממצאים שנאספו בחקירה הכוללים ראיות שונות ועדויות המצביעות בבירור על סיבת המוות ומי שגרם לו".

כוחות בזירת הפיגוע בירושלים
כוחות בזירת הפיגוע בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שלשום שוחרר פר'ג'ה למעצר בית, בתום דיון ארוך בבית הדין הצבאי שבו ביקשה מצ"ח להאריך את מעצרו בשלושה ימים. התביעה הצבאית הודיעה שלא תערער על ההחלטה. בדיון עלה כי התביעה הצבאית פנתה לקבלת חוות דעת רפואית משפטית, כדי להוכיח את הקשר הסיבתי לכך שפריג'ה גרם למותו של יובל קסטלמן לאחר שקסטלמן הרים את ידיו - ולא לפני כן.