בדרך לכתב אישום: פוענחה זהות החשודים שתכננו את רצח שלו אפללו

במשטרה מתמקדים בארבעה חשודים עיקריים במקרה המוות של בן ה-15 בתל אביב, והתיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים הראשונים שהגיעו לזירה מעיד על ניסיונות שיבוש חקיקה. בעימות שערכו החוקרים הטיח עד ראייה באחד החשודים: "אתה דחפת את שלו, תכננתם לפגוע בו"

זמן צפייה: 02:01

לאחר שתאונת הדרכים בתל אביב בה נהרג שלו אפללו בן ה-15 לפני כשמונה חודשים הפכה לחקירת רצח לפיה שלו נדחף על ידי חברו אל עבר מכונית נוסעת, המשטרה הציגה היום (חמישי) בבית המשפט התקדמות משמעותית בתיק החקירה. תחילה היו שמונה מעורבים בכל האירוע, מתוכם נעצרו חמישה, אך כעת ישנה התמקדות בארבעה בלבד - "המתכנן" יצחק לוריא בן דוד, הנהג חן זיו, "המדרבן" בר שמאי וקטין שעל פי החשד דחף את שלו אל מותו.

מה שהצליח להביא את המשטרה אל התקדמות בתיק היו עימותים שהצליחה לבצע, כך למשל עימות בין שני קטינים שהסתובבו עם שלו רגע לפני שנדחף ונדרס. במהלך עימות אומר עד הראייה לקטין החשוד "אתה דחפת את שלו", והקטין משיב "מה פתאום, לא דחפתי, רק משכתי אותו". עוד אומר עד הראייה: "תכננתם לפגוע בו. לא אמרתי שתכננתם להרוג אותו, אבל כן לפגוע". הקטין טען: "מה פתאום. איך תכננו לפגוע בו אם סתם הסתובבנו בשכונה ובמקרה פגשנו את שלו? הוא היה בדרך הביתה".

החשודים ברצח שלו אפללו
החשודים ברצח שלו אפללו | צילום: חדשות 13

בידי המשטרה ראיות נוספות שמחזקות את סיפור התכנון. כך למשל, בר שמאי שישב ליד הנהג וטען שהוא ישן, החוקרים רואים שיש שיחות בינו לבין "המתכנן", ועוד עדות מתוך הרכב לפיה הוא אומר לנהג "תאיץ, תאיץ". מלבד זאת יש מחקרי תקשורת נוספים. היום התקיים דיון הארכת מעצר נוספת של התושבים, כשבני המשפחה הגיעו והטיחו האשמת בחשודים. אחותו של שלו, עדן, אמרה: "תדעו את מי אתם חוקרים, אתם חוקרים רוצח ואח של רוצח".

בנוסף לפעולות החקירה והעימותים שבצעה המשטרה, אל זירת האירוע הגיעו בוחני תנועה עם מצלמות גוף, ובמשטרה טוענים שבמצלמות תועדו ראיות לפיהן החשודים במקרה ניסו לשבש הליכי חקירה.

זירת התאונה בתל אביב
זירת התאונה בתל אביב | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

כזכור, לאחר שאפללו בן ה-15 נדרס למוות בחודש ספטמבר, המשטרה הודיעה כי עצרה חמישה נערים, בני 17-19, בחשד שתכננו את הדריסה הקטלנית בכוונה תחילה. כתובת גרפיטי אף רוססה בבניין שבו מתגוררת משפחת הקורבן - שכללה איום בנקמה. "פישי מת", נכתב על הקיר - בהתייחס לחשוד שלכאורה דחף את הנער לכביש, "לא שכחנו כלום, הכול עניין של זמן".