"סטרו - והטיחו על מזרונים": אישום נגד הגננות המתעללות מחולון

חמש הסייעות הואשמו כי במקרים רבים אחזו בילדים בחוזקה, משכו אותם בידיהם וברגליהם - וגררו אותם. הגננת מואשמת כי הייתה מודעת לאלימות המופעלת בגן - ובכל זאת כמעט ולא הגיעה למקום

חשד להתעללות בפעוטות בגן בחולון | צילום: חדשות 13

שני כתבי אישום הוגשו היום (חמישי) נגד גננת וחמש סייעות שעבדו ב"גן סיגל" בחולון, המואשמות בריבוי עבירות של תקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש, וכן בעבירות של תקיפה סתם נגד קטינים. את כתבי האישום הגישו עורכות הדין רוזי כבאז וצופיה טייץ לבית המשפט המחוזי בתל אביב ולבית משפט השלום בחולון.

תחילת הפרשה ב-2018. אז, ניהלה סיגל אדהמי, תושבת חולון, גן ילדים פרטי המיועד לילדים בני חצי שנה עד גיל 3.5. כתב האישום מתאר כיצד הסייעות תקפו את הפעוטות, "בהזדמנויות רבות במהלך עבודתן בגן, בתדירות יומיומית", לשון האישום. אדהמי מואשמת כי נכחה בגן שעות מועטות למרות שידעה שקיימת אלימות כלפי הפעוטות.

לכתבות נוספות בנושא >>

מאות מפגינים מול בית הסייעות מחולון: "יכול לקרות ליקיריכם"

החשד להתעללות בפעוטון בחולון: הגננת והסייעות שוחררו ממעצר

"תישרפו בגיהינום, מפלצות": כתובת נאצה בפעוטון בחולון • צפו

כתובות נאצה על קירות הגן שבו התעללו בפעוטות בחולון
כתובות נאצה על קירות הגן שבו התעללו בפעוטות בחולון | צילום: דוברות המשטרה

הסייעות, אורטל בנימין, רינת ינקו, ורד אברהם, ליבנת אונגר ויפית אשר, מואשמות כי אחזו בילדים בחוזקה, משכו אותם בידיהם וברגליהם וגררו אותם. כמו כן, הן הרימו את הפעוטות והטיחו אותם בחוזקה על מזרנים או על כיסאות, סטרו ואף בעטו בהם. מדי פעם, היו הנאשמות מענישות פעוט שהפריע על ידי הושבתו בכיסא תינוק מוגבה לפרק זמן.

במקביל להגשת כתב האישום התבקשו בתי המשפט להאריך עד תום ההליכים את התנאים המגבילים שהוטלו על הנאשמות, בהם: איסור עיסוק עם קטינים עד גיל 16 וחסרי ישע, איסור יציאה מהארץ ועוד. בנוסף, התבקש בית המשפט להגדיל את גובה הערבויות.

הפגנה בחולון נגד שחרור סייעות שעל פי החשד התעללו בפעוטות
הפגנה בחולון נגד שחרור סייעות שעל פי החשד התעללו בפעוטות | צילום: אדיר טלמור

עורכות הדין שהגישו את האישומים ציינו כי "מעשיהן של הנאשמות, טיבם והיקפם הרב מצביעים על מסוכנות מופלגת הנשקפת מצידן כלפי ציבור הקטינים וחסרי הישע, בפרט כאשר קיימים יחסי תלות בין הקטינים או חסרי הישע לבינן".

אחת האמהות בגן, גל לוי, מסרה לאחר הגשת כתבי האישום: "מדובר בשש נשות צוות שעשו בילדים שלנו כרצונן וללא רחמים וכעת אפשר לחלוטין לומר שהן נאשמות ולא חשודות. אנחנו סובלים בשבועות האחרונים מהכפשות מצד המשפחות שלהן, טענות הזויות של אלימות מצידנו שכל ייעודן זה לטעון שהן מאוימות. כעת הציבור כולו יידע מי הן".

חבר הכנסת אופיר כץ, שהגיש את הצעת החוק להחמרת ענישה למתעללות בפעוטות, מסר בתגובה: "הסרטונים המזעזעים מהגן בחולון עדיין חרוטים בזיכרון של כולנו, אני מבקש לחזק את ההורים גם ביום הקשה הזה. לפני כחודש העברתי בקריאה טרומית את החוק שקובע שכל מתעללת או תוקפת פעוט תשב בכלא. מיד עם התכנסות הכנסת ה- 24 אשלים את החקיקה. לא אעצור עד שהצדק ייעשה. אמשיך להיאבק למען הילדים של כולנו".