השותפות, הערבות וההלוואה לבית"ר: מה עומד מאחורי הקשר בין חוגג לבן-זקן?

לאחר שאתמול הודיעה הנהלת בית"ר י-ם כי נמצא פתרון למצוקה הכלכלית של המועדון, בדמות הלוואה ממ.ס. אשדוד, היום הודיעו באשדוד כי העסקה מבוטלת, אך הקשר בין בעלי שתי הקבוצות לא מסתכם רק בתחום הספורט, ובתביעה שהוגשה לביהמ"ש נטען כי בן-זקן ניסה לפשר בין חוגג לבין עד המדינה בפרשות השונות שבהן הוא חשוד

זמן צפייה: 03:59

לאחר שאתמול הודיעה הנהלת בית"ר ירושלים כי נמצא פתרון למצוקה הכלכלית של המועדון, בדמות הלוואה ממועדון ספורט אשדוד, היום (רביעי) הודיעו באשדוד כי העסקה מבוטלת מכיוון שהיא מנוגדת לתקנון ההתאחדות לכדורגל.

מה שממשיך לשמר את הגחלת של משה חוגג בבית"ר הוא הקשר בינו לבין האיש החזק באשדוד, איש העסקים ג'קי בן-זקן, שריצה 16 חודשי מאסר בגין עבירות מרמה. השניים נחשבים למקורבים, אפילו שותפים עסקיים, ובתביעה שהוגשה לבית המשפט נטען כי בן-זקן ניסה לפשר בין חוגג לבין עד המדינה בפרשות השונות שבהן הוא חשוד.

משה חוגג בעת ביקור בכותל המערבי
משה חוגג בעת ביקור בכותל המערבי

מי שייצג בזמנו את עד המדינה טוען שבן-זקן יזם פגישה עם העד כדי "להפעיל על העד לחצים שמר חוגג מעדיף שלא להפעילם ישירות, או כדי למשוך אותו בלשונו לגבי הפעילויות המפוקפקות בהן נטל חלק ולהקליטו", כך לפי כתב התביעה.

היחסים בין חוגג לבין בן-זקן הגיעו אפילו לברצלונה. מיזם של חוגג שאף לנצל את שגעון ה-NFT, שמוכר את הבעלות על רגעים יחודיים, ולמכור על הפלטפורה שלו את רגעי השיא של מועדון הפאר הספרדי. באוקטובר 2021 הושק המטבע "אוניקס" במחיר של 3.5 דולרים, וכשברצלונה הודיעה רשמית על הכוונה לשתף פעולה - ערכו קפץ ל-11 דולרים.

ג'קי בן זקן
ג'קי בן זקן

עשרות מיליוני דולרים של משקיעים זרמו למיזם שקרס בין לילה ב-18 בנובמבר, כאשר חוגג נעצר. בברצלונה ביטלו את המיזם והמשקיעים איבדו את כספם, כאשר על פי ההערכות בן-זקן היה בין המפסידים הגדולים בעסקה, וגורם המצוי בפרטים העריך כי הוא השקיע במיזם מיליוני שקלים.

מגרש האימונים של בית''ר ירושלים בבית וגן
מגרש האימונים של בית''ר ירושלים בבית וגן

גם לטובת יציאה ממעצר בית היה זה בן-זקן שחתם על ערבות של מיליוני שקלים למען חוגג, והיום פורסם כי שותפו של בן-זקן לעסקים רכש חלק ממגרש האימונים של בית"ר בבית וגן, עוד נדבך סבוך במערכת היחסים הזו - שבה רב הנסתר על הגלוי.