חשד: התחזו לקרובי חטופים, גייסו "תרומות" - ונעצרו בנתב"ג

שלושה חשודים נעצרו לאחר שהתחזו לכאורה לבני משפחות של חטופים - והצליחו לגייס במרמה "תרומות" בהיקף של כ-100 אלף ש"ח. החשוד המרכזי נעצר בנתב"ג רגע לפני שהצליח לעזוב את הארץ, שניים אחרים נעצרו בבתיהם באזור הצפון

זמן צפייה: 02:18

שלושה חשודים נעצרו היום (חמישי) לאחר שהתחזו לכאורה לקרובי משפחות של חטופים והשיגו במרמה "תרומות" בהיקף עצום. החשוד המרכזי נעצר הבוקר בנתב"ג בעת שניסה לצאת מהארץ - ושניים נוספים נעצרו בבתיהם בצפון. השלושה נעצרו לאחר חקירה סמויה של פרשיית הונאה חמורה שניהלה יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת של משטרת מחוז מרכז.

על-פי החשד, השלושה התחזו למספר אנשים שונים מבין משפחות החטופים והמפונים, תוך שימוש בתמונותיהם מתוך הרשתות חברתיות. החשודים פנו לציבור באמצעות תוכנת מסרים וביקשו לקבל תרומות במזומן בלבד. ככל שהתפתחה החקירה עד כה, עלה כי החשודים הצליחו על-פי החשד לקבל במרמה סכומי עתק של כ-100 אלף ש"ח.

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

הבוקר חוקרי היחידה עצרו את החשוד המרכזי בעת שניסה לעזוב את הארץ, כאשר במקביל חוקרי יחידת ההונאה, בסיוע שוטרי תחנות זכרון יעקב ומגדל העמק, עצרו את החשודים הנוספים בפרשייה, תושבי הצפון כבני 30. בתום חקירתם תבקש המשטרה מבית משפט השלום בחדרה להאריך את מעצרם היום בשעות אחר הצהריים.