אימהות לחיילים עתרו לבג"ץ: "לגייס חרדים, די לאפליה"

תנועת "אימהות בחזית", שבה חברות כ-15 אלף אימהות לחיילים וחיילות, הגישה עתירה לבג"ץ נגד אי אכיפת החוק לגיוס חרדים ודרשה להורות לממשלה, לשר הביטחון ולצה"ל לא לפעול בניגוד לחוק: "75 שנות גזל דמים יבואו לסיומן. מה שהיה הוא לא מה שיהיה"

לשכת גיוס
לשכת גיוס | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כ-240 אימהות לחיילים וחיירות הגישו הבוקר (שני) עתירה לבג"ץ שבה הן מבקשות מבית המשפט להורות לממשלה, לשר הביטחון ולצה"ל שלא לפעול בניגוד לחוק ולאכוף באופן מיידי את גיוס תלמידי הישיבות החרדיות, "ובכך להביא לסיום את האפליה רבת השנים בין דם לדם".

העתירה הוגשה באמצעות עו"ד דפנה הולץ לכנר, שאמרה: "לפנינו תמצית המשבר החוקתי במלואו - הוראת חוק שקובעת במפורש לגייס את כולם, ללא אפליה בין דם לדם, וממשלה שמקבלת החלטה לא-חוקית, להפר במפורש את הוראת החוק שמחייבת אותה ולהורות לצבא שלא לפעול על-פי החוק ולא לנקוט בהליכים לגיוסם של תלמידי ישיבות".

עו"ד איילת השחר סיידוף, מקימת ומובילת "אימהות בחזית", המונה כ-15 אלף אימהות, אמרה כי "תנועת 'אימהות בחזית' תפעל בכל אמצעי חוקי העומד לרשותה ובכל הזירות במקביל בנחישות, עד להשגת שוויון אזרחי ׳על מלא'. 75 שנות גזל דמים יבואו לסיומן. מה שהיה הוא לא מה שיהיה".

Whatsapp Image 2023 08 16 At 1
פעילי ''אחים לנשק'' מחוץ לבית המשפט העליון

מוקדם יותר החודש עתרו לבג"ץ עשרות משרתי מילואים והורים למועמדים לשירות נגד אי-אכיפת גיוס חרדים לצה"ל. ארגון המחאה "אחים לנשק", שהגיש את העתירה, מסר: "זאת העתירה הראשונה שמוגשת בשם 'אחים לנשק' והיא מסמנת אבן דרך משמעותית במאבק שלנו למען חוזה חדש של המחנה הליברלי עם המדינה", הוסיפו בהודעה.

אורן שביל, ממובילי מחאת "אחים לנשק", שבנו עומד בפני גיוס, אמר: "מזה חודש וחצי חוק ההשתמטות הקודם פג, עשרות אלפי אנשים עריקים. ממשלת ישראל במודע לא אוכפת חוקים שהיא כפופה אליהם. דורשים ממנה לעשות מעשה ולאכוף אותם. מה שהיה לא יהיה, ההסדר הקודם בו חלק גדול מהאוכלוסייה לא משרת נגמר. דורשים חוזה חדש". הוא הוסיף: " החלוקה בנטל חייבת להיות של כל עם ישראל. לא ניתן יד לאפלייה בין דם ודם ובין אזרח לאזרח".