התנועה לאיכות השלטון: לבחון העמדת דרעי לדין על ביזיון ביהמ"ש

התנועה פנתה ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לבחון את העמדתו של יו"ר ש"ס לדין בגין ביזיון בית המשפט, לאחר שלטענתם "דרעי ממשיך לאחוז בכל כוחו במושכות המשרדים מהם פוטר זה עתה, וזאת על אף פסיקה מאוד ברורה של בג"ץ"

זמן צפייה: 00:26

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) ליועצת המשפטית לממשלה, בדרישה שתפתח בהליכי בזיון בית משפט נגד השר לשעבר אריה דרעי. התנועה טוענת כי על פי פרסומים בתקשורת, השר לשעבר ממשיך לשמש כשר בפועל, משתתף בדיוני הקבינט ואף ממשיך לקיים פגישות עבודה שוטפות עם בכירים בממשלה ואף עם עובדי המדינה מהדרג המקצועי במשרדי הפנים והבריאות מהם פוטר.

על פי התנועה, "דברים אלה מפרים הלכה למעשה את פסק הדין הברור שניתן בהרכב של 11 שופטי בית המשפט העליון, וכי דרעי מתנהל כ"שר בפועל" של משרדי הפנים והבריאות - בניגוד לצו הברור שניתן נגדו ועולים לכדי הפרה של סעיף 6 לפקודת ביזיון בית המשפט".

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בדיון בג''ץ דרעי
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בדיון בג''ץ דרעי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עו"ד הידי נגב, ראש אגף מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "השר לשעבר אריה דרעי ממשיך בכל כוחו לאחוז במושכות המשרדים מהם פוטר זה עתה, וזאת על אף פסיקה מאד ברורה של בג"ץ לפיה לא היה ניתן כלל למנותו לתפקיד שר. לציבור הישראלי מגיע שר פנים ושר בריאות ישרים ואמינים, שלא עושים את עבודתם ברמייה ותוך בזיון בית המשפט".

אתמול במהלך אירוע "שבתרבות" בבאר שבע התייחס לנושא יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא, כשאמר על דרעי: "זה לקחת את פסק הדין של בית המשפט העליון ולעשות ממנו צחוק". כזכור, דרעי פוטר מהממשלה על ידי רה"מ בנימין נתניהו בעקבות פסיקת בג"ץ, כאשר במכתב הפיטורין כתב נתניהו: "בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינת ישראל מנסיונך ומכישוריך הרבים, בהתאם לרצון העם. עם זאת, בעקבות הוראות פסק הדין האמור, עלי להודיעך כי לפי סעיף 22 (ב) לחוק יסוד הממשלה, אני נאלץ בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר, להעבירך מכהונתך כשר בממשלה".

נתניהו ודרעי
נתניהו ודרעי | צילום: רויטרס

בתוך כך, הקואליציה מתכוונת להעביר תיקון לחוק יסוד: הממשלה, לפיו בית המשפט, לרבות בג"ץ, "לא מוסמך לקיים ביקורת שיפוטית על מינויים של שרים וזהותם, מכל עילה שהיא, למעט לענין תנאי הכשירות שקבע המכונן", ובאמצעות כך להחזיר את דרעי לתפקידיו בממשלה.