אחרי העימות עם פעילי הימין: הקב"ט שירה באוויר בחצרים נעצר

תיעוד חדש שפורסם הבוקר חושף את מהלך האירועים שהוביל אתמול לירי בקיבוץ שבדרום הארץ, ובו ניתן לראות את המפגינים בעד המהפכה המשפטית כשהם חוסמים את הכניסה לקיבוץ, ולאחר מכן את העימות שהתפתח במקום - שבמהלכו ביצע קב"ט הקיבוץ ירי באוויר. הקב"ט נעצר לאחר האירוע והיום הוא שוחרר למעצר בית

זמן צפייה: 04:13

אחרי שאמש (שני) ירה קב"ט בקיבוץ חצרים באוויר לאחר שתומכי המהפכה המשפטית מחו וחסמו את הכניסה לקיבוץ, הודיעה המשטרה כי לאחר שעוכב לחקירה הוא נעצר. כעת הוא שוחרר למעצר בית. יחד עם הקב"ט נעצרו עוד ארבעה חשודים במעורבות באירוע. שני חשודים נוספים נחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים.

בתיעוד שפורסם הבוקר, נראים מפגינים בעד המהפכה המשפטית כשהם מנסים לחסום רכב מלהיכנס לחצרים, בסמוך לשער הקיבוץ. נהג הרכב המשיך בנסיעה ופגע בכמה מהמפגינים, שהחלו לדפוק על הרכב עם חפצים בתגובה. לאחר מכן יצא הנהג מרכבו ובמקום החל עימות, שכלל גם אלימות פיזית. בסוף התיעוד ניתן לראות את קב"ט הקיבוץ שולף אקדח ויורה באוויר, ליד המפגינים. רק לאחר הירי פינו המפגינים את הכביש והרכב נכנס לתוך הקיבוץ.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307250953' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד האירוע' poster='' kid='1_eznqyrrk' duration='98']

אחד המפגינים בחצרים אמר לחדשות 13: "אנחנו עשינו מחאה ואז הגיעה אמא עם ילדה עם צרכים מיוחדים, רצינו לתת לה לעבור. הגיע מישהו מהקיבוץ ונהג באוטו, הוא דרס אחד מאיתנו וניסה לחסום אותנו, ואז הוא יצא מהאוטו, דרך את הנשק ואיים, ואז הוא ירה באוויר".

נשקו של הקב''ט בחצרים
נשקו של הקב''ט בחצרים

מטעם חברות וחברי חצרים נמסר: " אנו מצרים על השתלשלות העניינים שהביאה אמש לאירוע חריג בשער הקיבוץ במהלך חסימת הכניסה לקיבוץ על ידי קבוצת פעילים קיצוניים מימין. אנו מחבקים את חברינו רכז הביטחון של הקיבוץ ואת אביו מוותיקי המשק אשר נקלעו לתחושת איום וסערת רגשות שכתוצאה מכך בוצע צעד חריג. אנו סומכים ונותנים אמוננו ומבטחונו בגורמי המשטרה והמשפט שהנושא מצוי בטיפולם תוך ביטחון שיעשו עבודה מקצועית ונטולת פניות".

"חשוב לנו להבהיר",הוסיפו, "שום גורם פוליטי ארצי או מקומי, או כל בעל אינטרס אחר, לא יצליח להכניס טריז בין חברי הקבוץ לבין תושבי באר שבע והדרום : ילדינו נולדים יחד בסורוקה, אנו עובדים ביחד, מתנדבים ביחד, מטופלים יחד במרכזים הרפואיים, סופגים יחד את טילי החמאס ובעיקר מפריחים ביחד בחזון ובעבודה קשה את חבל הארץ המדברי אליו נשבענו אמונים. לחברי קיבוץ חצרים אשר קיבוצם נחסם לאחרונה יותר ויותר, אין במה להתבייש או על מה להתנצל. אנו גאים בישוב המשגשג, בחקלאות המתקדמת, בתעשייה שהביאה את שמה של ישראל לכל פינה בעולם ובבנינו ובנותינו ההולכים בראש הטור בשרות ובכל משימה.

"וזאת לדעת גם אצלנו, כמו בבאר שבע או בכל ישוב אחר, יש תומכים ומתנגדים לכל מהלך פוליטי ואין זו סיב ה למהלכים אלימים של התנכלות לישוב ולחבריו. אנו מייחלי ם ומקווים כי הימים הקשים והרוח הרעה יפנו את מקומם במהרה להמשך עשייה ופיתוח מדינת ישראל ואחדות העם".