4 חודשי עבודות שירות לחתן מ"חתונת השנאה": "אירוע חריג"

יקיר אשבל הורשע בעבירות של הסתה לאלימות או טרור והחזקת נשק, זאת לאחר שהמשתתפים בחתונתו לפני תשע שנים רקדו, הניפו נשקים והיללו את הירצחה של משפחת דוואבשה על-ידי המחבל עמירם בן אוליאל. פרקליטות ירושלים: "ההתבטאויות הללו מזהמות את המרחב הציבורי ועלולות לחולל אלימות"

זמן צפייה: 00:26

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (ראשון) על יקיר אשבל, החתן מ"חתונת השנאה", ארבעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס כספי בגין ביצוע עבירות של הסתה לאלימות וטרור והחזקת נשק.

"חתונת השנאה" התקיימה ב-2015 השתתפותם של מאות אורחים - מקצתם מכרים של המחבלים העצורים בגין אירוע הטרור נגד בני משפחת דוואבשה שארע מספר חודשים קודם לכן. בפיגוע, רצח המחבל עמירם בן אוליאל את בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ואת בנם בן השנה וחצי עלי באמצעות בקבוקי תבערה שזרק על ביתם. בנם בן ה-4, אחמד דוואבשה - שרד, אך נפצע קשות מכוויות.

יקיר אשבל, החתן מ''חתונת השנאה''
יקיר אשבל, החתן מ''חתונת השנאה'' | צילום: אהוד אמיתון/TPS

אחמד דוואבשה
אחמד דוואבשה היתום, בן ה-4 שנפצע קשה בפיגוע הטרור בדומא. הניפו את תמונתו בחתונה ודקרו בסכין | צילום: אל ג'זירה

במהלך החתונה ציינו הנאשמים הבגירים בריקוד ובשירה את אירוע הטרור - תוך הנפת שלטים עליהם הודבקו תמונותיהם של בני משפחת דוואבשה, דקירת התמונות באמצעות סכינים, שריפתן באמצעות בקבוקים דמויי בקבוקי תבערה, הנפת שלטי "נקמה" והנפת כלי נשק ודריכתם.

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים לגזור על הנאשמים עבודות שירות, וטענה כי "אירוע ההסתה הינו חסר תקדים וחריג בחומרתו ובנסיבותיו. הוא בוטה וקשה לצפייה - על בית המשפט להציב דגל שחור מעל ההתבטאויות המזהמות את המרחב הציבורי, ועלולות לחולל אלימות.  לא מדובר רק משיקולי הלימה אלא גם משיקולי הרתעה".