רימוני הלם וניקוב צמיגים: בן 17 מואשם בפשע שנאה בכפר פלסטיני

על פי האישום, יחד עם שבעה אחרים שזהותם אינה ידועה, הנער זרק על בתים בסרטא שומרון חומרי נפץ ואבנים גדולות, וגרם לפציעתו של גבר בן 61 במצחו. "ניסה לפגוע בפלסטינים באשר הם"

רימון הלם שנזרק לבית בכפר סרטא
רימון הלם שנזרק לבית בכפר סרטא | צילום: חדשות 13

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שלישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז לנוער נגד תושב השומרון, בן 17, בגין קשירת קשר לפשע מתוך מניע גזענות, פציעה בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק, ניסיון להרוס נכס בחומר נפיץ, חבלה במזיד לרכב ועוד. כל אלו בעוד הוא אמור לשהות במעצר בית. ארבעה חשודים אחרים נעצרו. יש לציין שכתב האישום קשור לפרשת טרור לאומני חדשה, שנחקרת בימים אלו בשב"כ ובמשטרה.

על פי כתב האישום, הנאשם ושבעה אחרים, שזהותם של שלושה מהם אינה ידועה, ניסו לפגוע בפלסטינים באשר הם, ולפגוע ברכושם. באישום נכתב כי בן ה-17 והאחרים הגיעו באחד הלילות לפני כשבועיים לכפר הפלסטיני סרטא שבאזור יהודה ושומרון, כשהם רעולי פנים, והתמקמו סמוך לארבעה בתים ושלושה כלי רכב פלסטיניים, כשהם מצוידים בשני רימוני הלם, באבנים גדולות ובחפץ חד.

שמשת רכב שעל פי כתב האישום ניפץ בן ה-17
שמשת רכב שעל פי כתב האישום ניפץ בן ה-17 | צילום: חדשות 13

הנאשם זרק את האבנים ורימוני ההלם על על שני בתים בכפר, חבט בכלי רכב בעזרת אבנים גדולות וניקב את הצמיגים. מכתב האישום עולה כי, כתוצאה ממעשי הנאשם והאחרים, פלסטיני בן 61 נפצע במצחו משברי זכוכית וצעירה בת 17 חשה במצוקה נפשית קשה, תחושת סחרור והכרה מעורפלת בעקבות פציעת אביה בפרט והתרחשות האירוע בכלל ופונתה עם אביה לקבלת טיפול רפואי.

עו"ד עדי קידר ועו"ד משה פולסקי מארגון חוננו שמייצגים את הנאשם מסרו: "לאחר עיון בכתב האישום והבקשה, עוד קודם להעתקת חומר הראיות, עולה כי כנגד הקטין עומדת ראיה פורנזית אחת בודדת בלבד שאין לה שום חיזוק ותימוך משום סוג שהוא. אנו סבורים שהדבר איננו יספיק למעצרו ובטח לא להרשעתו של הקטין, אנחנו תקווה כי בית המשפט אכן יורה על שחרור בהקדם האפשרי".

האבן שנזרקה לעבר אחד הבתיפ בכפר סרטא
האבן שנזרקה לעבר אחד הבתיפ בכפר סרטא

האבן שנזרקה לעבר אחד הבתיפ בכפר סרטא
האבן שנזרקה לעבר אחד הבתיפ בכפר סרטא