"ניצל את כוח משרתו": ראש עיריית קריית מוצקין מואשם בשוחד

כתב האישום נגד חיים צורי מייחס לו גם עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה, פגיעה בפרטיות ושיבוש מהלכי משפט, ולפי האישומים הוא הציע עבודה למתחרה פוליטי ולרעייתו, והשתמש במידע פרטי של תושבי העיר לטובת צרכיו האישיים-פוליטיים. כתב אישום הוגש גם נגד שלושה ממקורביו, והיועמ"שית הגישה בקשה להשעייתו מתפקידו

ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי
ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי | צילום: פייסבוק

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד ראש עיריית קריית מוצקין חיים צורי בגין עבירות של לקיחת שוחד, מרמה, הפרת אמונים, פגיעה בפרטיות ושיבוש מהלכי משפט. כמו כן, הוגשו כתבי אישום גם נגד כמה ממקורביו.

כתבי האישום הוגשו על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה גם נגד יוסי דואק, בעל מקומון באזור הקריות ומי ששימש כממלא מקום ראש עיריית קריית ביאליק; יוסי סטלקול, ששימש כמנהל מערכות המידע בעיריית קריית מוצקין; ודובי שפיגלר, תושב קריית מוצקין, בגין מתן שוחד לצורי. בד בבד עם הגשת כתבי האישום, הוגשה הודעה על הסדר טיעון נגד נותן השוחד, שפיגלר, במסגרתו מתבקש בית המשפט להרשיע אותו, על פי הודאתו, במתן שוחד לצורי.

האישום הראשון מייחס לחיים צורי ויוסי דואק לקיחת שוחד מדובי שפיגלר. על פי הנטען, במהלך שנת 2017 פנו צורי ודואק לשפיגלר, שהיה באותה עת פעיל בסיעת "רוח חדשה" - המתמודדת בבחירות לרשויות המקומיות נגד סיעתו של צורי -  והציעו לסדר לו ולרעייתו עבודה באחת מסגרות של עיריית קריית מוצקין, ובתמורה לכך העביר שפיגלר מידע ותכנים מתוך קבוצת וואטסאפ של פעילי "רוח חדשה".

ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי
ראש עיריית קריית מוצקין, חיים צורי | צילום: מתוך אינסטגרם

באישום השני מואשמים צורי וסטלקול בפגיעה בפרטיותם של תושבי קריית מוצקין שלא כדין. על פי כתב האישום, צורי השתמש בידיעות על ענייניהם הפרטיים של תושבי עיריית מוצקין שנמסרו לעירייה לטובת צרכיו האישיים-פוליטיים.

בנוסף, מיוחס לצורי כי קיבל כספים במרמה מתקציב העירייה, בהם השתמש כדי לפתח תוכנת מאגר מידע משודרגת, אשר יועדה לשרת, בין היתר, את צרכיו האישיים-פוליטיים, וזו על אף העובדה שהתוכנה תוקצבה מתקציב העירייה.

בהמשך, ובעקבות פרסום כתבה עיתונאית שחשפה את החשדות לביצוע המעשים שיוחסו לצורי באישום השני, צורי ביצע פעולות שונות בכוונה למנוע או להכשיל חקירה פלילית בדרך של העלמת ראיות ובדרכים אחרות.

לאחר הגשת כתב האישום הגישה היועצת המשפטית לממשלה בקשה להשעיית ראש העירייה צורי מתפקידו. בבקשה נאמר כי ההשעיה נדרשת כדי למנוע מצב בו ימשיך ראש העירייה בכהונתו לאחר שהוגש כנגדו כתב אישום המייחס לו עבירות חמורות, שיש בהן משום ניצול לרעה לכאורה של הכוח השלטוני שהופקד בידו בנאמנות, והוטל צל כבד על יושרתו האישית.