המליאה אישרה את הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות ח"כ חיים כץ

ברקע הודעת נתניהו כי הוא מושך את בקשתו להגנה מפני העמדה לדין, הצביעו 60 ח"כים בעד הקמת הוועדה – בלוק הימין כולו נעדר מההצבעה. ניסנקורן: "החרמת הקואליציה – צעד חסר תקדים ובזוי"

השר לשעבר וחבר הכנסת חיים כץ
השר לשעבר וחבר הכנסת חיים כץ | צילום: רפי קוץ

מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) את הקמת ועדת הכנסת שתדון בחסינות שר העבודה והרווחה לשעבר, חיים כץ, הנאשם בעבירות מרמה והפרת אמונים בפרשת המניות. הוועדה תדון רק בכץ, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הוא מושך את בקשתו להגנה מפני העמדה לדין.

מוקדם יותר הבוקר, כאמור, הודיע ראש הממשלה נתניהו כי הוא מושך את בקשת החסינות, אותה הגיש ליו"ר הכנסת לפני פחות מחודש, בטענה שהמהלך עשוי לפגוע בקידום "תוכנית המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. מכאן, ככל הנראה, כתב האישום נגד נתניהו יוגש כבר מחר לבית המשפט המחוזי בירושלים.

בפוסט שהעלה לחשבון הפייסבוק שלו, נתניהו הסביר את החלטתו: "אזרחי ישראל, בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארה"ב בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות. זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי "רק לא ביבי". במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה".

עוד בחדשות 13:

גנץ על משיכת החסינות: "לא יכול לנהל מדינה ובמקביל את התיקים"

נתניהו מושך את בקשת החסינות: "לא אתן להפריע למהלך ההיסטורי"

נתניהו בדק תגובת ראשי יש"ע לאפשרות של מדינה פלס' בתכנית המאה

השר לשעבר וחבר הכנסת חיים כץ
השר לשעבר וחבר הכנסת חיים כץ | צילום: רפי קוץ

"מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב - החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך. לפני דקות אחדות הודעתי ליו"ר הכנסת שאני מושך את בקשת החסינות. בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו, לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל. כפי שעשיתי כל חיי, אמשיך להשקיע את כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

בחודש אוגוסט הודיע כץ על התפטרותו מתפקידו כשר הרווחה, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי יגיש נגדו כתב אישום בפרשת המניות. "הניסיון להטיל דופי בניקיון כפי, ו'להלביש' מניעים שאינם טהורים על פעילות שבלב מילוי תפקידי כחבר הכנסת, שבוצעה בתום לב מלא ובאמונה, כשליח ציבור - הוא חסר יסוד ונועד לכישלון", מסר כץ.

בנימין נתניהו בביקור באלון שבות
בנימין נתניהו בביקור באלון שבות | צילום: רויטרס

מכתב האישום נגד כץ עולה כי במקביל לכהונתו כחבר כנסת, שימש השר גם כיו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ומתוקף תפקידיו אלו היה בעל השפעה על קידום הליכי חקיקה ונושאים שונים בעלי היבטים ציבוריים. במקביל, פעל השר כץ רבות בשוק ההון ותיק ההשקעות שלו גדל במיליוני שקלים בתקופה הרלוונטית. בן-ארי הוא איש שוק הון מנוסה, שהחל משנת 1999 שימש יועץ כלכלי של אקויטל, חברת החזקות ציבורית השולטת בחברות שונות ובהן איירפורט סיטי, נצבא, ישראמקו ויואל.

לפי כתב האישום, עם השנים התפתחה בין השר כץ לבן-ארי מערכת יחסים שהפכה לקשר חברי קרוב, כשבמקביל אחזו השניים באינטרסים כלכליים הדדיים: במסגרת זו השר כץ עמד על הפוטנציאל הרב הגלום במיומנותו הגבוהה של בן-ארי בהפקת רווחים כתוצאה מהמסחר בשוק ההון, ועל הפוטנציאל הכלכלי הגלום בכך עבורו.