שוטר הורשע בתקיפה ומסירת דיווח כזב - וירצה עבודות שירות בלבד

גולן פלד, שוטר סיור בן 26, תקף אזרח בן 62 עם גז פלפל ללא סיבה מוצדקת, ושיקר כשדיווח למשטרה שהאזרח תקף אותו. ביהמ"ש גזר עליו 4 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי, קנס ופיצוי למתלונן. "הפך משליח ציבור למי שרמס את החוק בגסות"

ניידת משטרה (ארכיון)
ניידת משטרה (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (חמישי) ארבעה חודשים מאסר שירוצו בעבודות שירות על השוטר גולן פלד, שהורשע בעבירות של תקיפה ומסירת ידיעה כוזבת. פלד קיבל מאסר על תנאי, ובית המשפט הורה עליו לשלם קנס ופיצוי למתלונן.

המקרה אירע לפני כשנתיים בקריית ים, אז היה גולן פלד בן 26 ושירת כשוטר סיור במשטרת חיפה בעת המקרה. לאחר האירוע נפתחה חקירה במחלקה לחקירות שוטרים כדי לבחון את התנהלותו של פלד בעת המקרה. בשלב הטיעונים לעונש בבית המשפט ביקשה מח"ש להדגיש את חומרת מעשיו של הנאשם, וטענה כי "השוטר הפך משליח ציבור, האמון על אכיפת החוק ושמירה על שלום הציבור, למי שרמס את החוק בגסות ובמעשיו פגע בתדמיתן של רשויות החוק בכלל והמשטרה בפרט".

בתסקיר שירות המבחן שבחן את פלד צויין כי "הנאשם מתקשה לקחת אחריות על מעשיו ולהכיר בחומרתם. העמדה בה הוא נוקט, לא מאפשרת לו להביע חרטה או צער על התנהלותו, לבטא אמפתיה כלשהי כלפי המתלונן, לבחון את הנזקים שנגרמו לאחרון כתוצאה מהאלימות כלפיו". ואף על פי כן מצא בית המשפט לנכון לגזור ארבעה חודשים בלבד על הנאשם.

מח''ש
משרדי מח''ש

כאמור, האירוע התרחש באוגוסט 2020, כאשר פלד, שוטר סיור באותה עת, העמיד את רכבו בכניסה לשטח חנייה ובכך חסם את הכניסה והיציאה מהחנייה. כשהגיע המתלונן, בן 62, יחד עם נכדיו למקום, ביקש מפלד להזיז את הרכב. בין השניים התפתח ויכוח קולני, במהלכו דחף השוטר את הגבר המבוגר, והתיז לעברו גז פלפל מטווח קרוב ללא הצדקה.

אולם הסיפור לא הסתיים בתקיפה עצמה: פלד המשיך לבצע עבירות על החוק, התקשר למוקד המשטרה ודיווח בכזב כי המתלונן הוא שדחף אותו, ולא להפך. לא רק זאת, הוא הגיש תלונה בתחנה כנגד המתלונן, בטענת שווא. לאחר מכן טען פלד ש"פעל מתוך הגנה עצמית, וחש חוסר אונים מול התנהלותו האגרסיבית של המתלונן", כך מתוך כתב גזר הדין.