יצאה לבלות - ונורתה למוות: פוענח רצח הודיה גבאי במועדון בחיפה

חוקרי יל"פ כרמל פיענחו את רצח בת ה-34 מחוץ למועדון בחיפה בחודש שעבר, והוגשה הצהרת תובע נגד החשוד המרכזי - אכרם עבד אל רזק, בן 26 מטייבה. מהחקירה עלה כי הוא היה מעורב בקטטה אלימה מחוץ למועדון, יצא מהמקום וחזר אליו עם אקדח - ואז ירה לכיוון המועדון ופגע בגבאי, שבילתה במקום עם בן זוגה ונרצחה על לא עוול בכפה

זמן צפייה: 02:23

חוקרי יל"פ כרמל פיענחו את רצח הודיה גבאי בחיפה בחודש שעבר, שנורתה למוות בגלל קטטה שלא היה לה שום קשר אליה, והיום (שני) הוגשה הצהרת תובע נגד החשוד ברצח - אכרם עבד אל רזק, בן 26 מטייבה - לקראת כתב אישום שיוגש נגדו ביום חמישי הקרוב. מעורב נוסף ברצח נמלט, וזהותו ידועה למשטרה.

גבאי, גרושה ואם לחמישה בת 34, נורתה למוות ב-9 במרץ מחוץ למועדון הגולדן בחיפה. החשוד היה מעורב בקטטה אלימה מחוץ למועדון, יצא מהמקום, חזר עם אקדח והחשוד הנוסף, וירה לכיוון המועדון, כשהוא רואה שבמקום מבלים שאינם מעורבים בסכסוך. גבאי, שבילתה במקום עם בן זוגה, נפגעה מהירי.

חוקרי מרחב כרמל הגיעו לזירת הרצח לפנות בוקר יחד עם מפקד המחוז, ניצב דני לוי. "בתחילה לא היו בזירה ראיות. הטלתי את החקירה על רפק נמרוד בן דור רל"ח מרחב כרמל", אומר נצ"מ אלי מגן, מפקד מרחב כרמל, "התחלנו בחקירה אינטנסיבית כשאין שום דבר בזירה. לא היה קצה חוט מבחינה ראייתית".

כבר בשעות הצהרים המשטרה עולה על החשוד, תושב טייבה שמתגורר בחיפה. במשך 40 נמשכה החקירה, במהלכה נעצרו ארבעה חשודים נוספים שהיו מעורבים בקטטה האלימה שהתפתחה טרם הרצח. החשודים, שלא היה להם קשר לרצח, שוחררו בתום חקירתם.

אודיה גבאי
הודיה גבאי, נרצחה על לא עוול בכפה

"האינדיקציות בהתחלה היו מעטות ולכן כל כיוון נשקל", אומר רפ"ק נמרוד בן דור, "יש פה עניין של משילות וריבונות. כשהבנו שהחשוד בידיים שלנו, נאספו עוד ראיות עד שבסופו של דבר הוגשה הצהרת תובע, וכתב אישום חמור יוגש ביום חמישי. במהלך החקירה אנחנו מצרפים את הראיות מבינים את התמונה ומחזקים את אותה באמצעים נוספים במיוחד באמצעי ויזואליה. החשוד השני עדיין בבריחה. אנחנו עושים פעולות לאתר אותו"

"כל מי שהיה מעורב בקטטה נעצר בתחילה צורך בניית תמונת מצב וראיות", הוסיף, "ברגע שסיימנו את החקירה שוחררו העצורים. מדובר בסכסוך שאין לו שום הסבר. המעורבים כנראה היו שיכורים, זרקו מילים וקללות. קטטה אלימה שהובילה לרצח אישה על לא עוול בכפה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2404142306' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיצוץ בנתניה' poster='' kid='1_bh3nzqoj' duration='85']

הפשע ממשיך להשתולל ברחובות, ואמש ניצלו שלושה בני אדם לאחר שיצאו מרכבם שניות בודדות לפני שהוא התפוצץ ברחוב מגורים בנתניה. המשטרה פתחה בחקירה בעקבות דיווחים שהתקבלו על קול נפץ, וחבלן שהגיע לזירה איתר שרידי אמל"ח. הממצאים מזירת הפיצוץ הועברו להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל. הרקע לאירוע פלילי.