"מחכים לחזרת ילדינו הביתה": משפחת ההאקר הרוסי נחשפת לראשונה

במקביל לקריאות לשחרור נעמה ישככר, אמו ואחיותיו של אלכסיי בורקוב נאבקות לשחרורו מגזרת ההסגרה לארה"ב: "מבקשות ששר המשפטים יגלה רחמים - גורלו של אלכסיי בידיו"

זמן צפייה: 03:04

בזמן שבישראל נשמעות הקריאות לשחרורה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי, ועצרות תמיכה מתקיימות הערב (שבת) במקביל בניו יורק ובתל אביב, יש מי שמקווים לכך גם ברוסיה. משפחתו של ההאקר אלכסיי בורקוב הפועלת לשחרורו מהכלא הישראלי, נחשפת לראשונה.

אמו של ההאקר, טטיאנה, התייחסה לגזר הדין הכבד שהוטל על יששכר ואמרה: "אנחנו בשוק, זה עונש כבד לאזרחית במדינה זרה. אנחנו מקוות שיקבלו החלטה שקולה ויחזירו את הילדים שלנו כל אחד למדינתו".

טטיאנה פנתה בריאיון ליפה יששכר, אמה של נעמה, ואמרה: "תחזיקי מעמד, אני במצב הזה כבר ארבע שנים. אנחנו נחכה לשובם של ילדינו הביתה".

עוד בחדשות 13:

החרדות, הבדידות – והמפגשים בכלא: יממה עם אמה של נעמה יששכר

רה"מ העביר בקשה רשמית לפוטין – להעניק חנינה לנעמה יששכר

"החיים התהפכו": מסע עם אמה של נעמה יששכר – בדרך לכלא הרוסי

אלכסיי בורקוב בבית המשפט, הבוקר
''אין אפשרות למנוע את הסגרתו''. אלכסיי בורקוב | צילום: חדשות 10

העובדה שהשלטונות הרוסים מתעקשים לקשור את גורלה של ישככר בגורלו של בורקוב התגלתה למשפחתה של נעמה רק בשבוע שעבר, אך משפחתו של ההאקר, כך מסתבר מודעת לנושא ופועלת לקידום העסקה כבר חודשיים. "כתבנו מכתבים ופנינו לתקשורת, ואנחנו מקוות בכל נשמתנו שזה יתאפשר".

"אנחנו רוצות לבקש משר המשפטים שיגלה רחמים, הגורל של אלכסיי נמצא בידיו", פנתה נטליה אחותו לשר אמיר אוחנה. "אלכסיי חולה, יש לו מחלה כרונית, שמצריכה מעקב וטיפול לעיתים תכופות. אם אלכסיי אשם – שבית המשפט הרוסי יקבע את זה".

בורקוב, כזכור, נעצר בישראל לפני כארבע שנים בחשד לעבירות סייבר והונאה בכרטיסי אשראי. על דבר מעצרו שמעה אמו מהתקשורת המקומית – ולא מבנותיה שחששו לצער אותה עם הידיעה. אלכסיי הוא הבן הצעיר במשפחה, שלישי אחרי שתי בנות. כאשר היה בן 14 התייתם מאביו ונאלץ לתפוס את מקומו במשפחה. "כשנשארנו בלי אבא חיינו יחד ועזרנו אחד לשני. הוא אף פעם לא השאיר אותנו לבד", נזכרה האם. "הוא אח טוב לאחיות שלו, ובן נהדר. אני מחכה לו בבית".

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

כאמור, שתי הפגנות תמיכה לשחרורה של יששכר מתקיימות במקביל בכיכר הבימה בת"א ומול הקונסוליה הרוסית בניו יורק. בשעה 22:00, שעת כיבוי האורות בתאה של יששכר בכלא הרוסי, תוחשך רחבת כיכר הבימה לאות הזדהות עימה.

ליעד גולדברג, אחותה של נעמה, שמובילה את ההפגנות אמרה אתמול: "אני ונעמה גדלנו בניו ג'רזי, וההפגנה בניו יורק תהיה מול הקונסוליה הרוסית, ובתל אביב זה יהיה בכיכר הבימה. אנחנו מצפים ל-600 איש בתל אביב ולפחות למאה איש בניו יורק, אז אנחנו מקווים לעשות מספיק רעש כדי לשחרר אותה".

"אנחנו לא יודעים כמה זמן זה יימשך, אנחנו רוצים לעשות את זה כמה שיותר מהר", אמר גל כהן, בן דודה של נעמה. "זה הדלק שנותן למשפחה וגם ליפה ולנעמה כוח, וזה חשוב לתת לה כוח ותקווה".