ההאקר הרוסי בפנייה לשר אוחנה: "אל תאשר את הסגרתי לארה"ב"

פרסום ראשון: אלכסיי בורקוב פנה לשר המשפטים מהכלא: "אני יודע שמופעל עלייך לחץ, אך אל תקבל החלטה מוטה" • פרקליט המדינה עודכן על "חילופי האסירים" - יממה לפני גזר הדין של נעמה יששכר

שר המשפטים אמיר אוחנה, אלכסיי בורקוב
שר המשפטים אמיר אוחנה, אלכסיי בורקוב | צילום: דוברות הכנסת

ישראלית בכלא הרוסי: אלכסיי בורקוב, ההאקר הרוסי הכלוא בישראל, פנה היום (שלישי) בבקשה אישית לשר המשפטים, אמיר אוחנה, שלא להיענות לבקשת הסגרתו לארה"ב - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. "אל תקבל החלטה מוטה, ואל תפר את חוקי האמנה האירופית", אמר בורקוב תוך שהוא מבסס את בקשתו על סעיף 17 לאמנה האירופית העוסקת בדיני הסגרה, ולפיו הצד המתבקש להסגיר צריך להתחשב בכל הנסיבות הקיימות, כולל אזרחותו של המבוקש להסגרה, במקרה זה - רוסיה.

בורקוב ביקש לאשר את החזרתו למולדתו וזאת במסגרת הליך "חילופי אסירים" עם הישראלית הכלואה ברוסיה, נעמה יששכר. "אם יסגירו אותי לארה"ב, אופציית עסקת החלפת האסירים תתפוגג", ציין. השר אוחנה אמור להכריע בסוגיית ההסגרה בימים הקרובים, ומשפחתה של יששכר עוצרת נשימתה יחד עם המוני ישראלים אשר התגייסו לקמפיין תמיכה ברחבי הרשת לטובת העלאת המודעות למצבה. בבית הכלא "הדרים" בו כלוא בורקוב, נענו לבקשת השר אוחנה והעבירו את בורקוב לאגף בהשגחה וזאת, לטענת השב"ס, כדי להבטיח את שלומו.

כתבות נוספות בנושא >>

רה"מ העביר בקשה רשמית לפוטין – להעניק חנינה לנעמה יששכר

פרשת נעמה יששכר: ההאקר הרוסי הועבר לאגף בהשגחה להבטחת שלומו

"החיים התהפכו": מסע עם אמה של נעמה יששכר – בדרך לכלא הרוסי

שר המשפטים אמיר אוחנה, אלכסיי בורקוב
שר המשפטים אמיר אוחנה, אלכסיי בורקוב | צילום: דוברות הכנסת

פרקליט המדינה עודכן בנושא בורקוב - יממה בלבד לפני גזר הדיו של נעמה יששכר

ביממה שלפני מתן גזר הדין של יששכר, התקיימה במשרד רה"מ נתניהו ישיבה שאליה הוזמנו לראשונה נציגי המחלקה הבין-לאומית מטעם הפרקליטות. לדעת רבים, מעורבות זו היא בבחינת "מעט מדי ומאוחר מדי". עולה השאלה: מדוע לא עורב פרקליט המדינה, שי ניצן, והגורמים המשפטיים בארץ קודם לכן? והרי תפקידם הוא לפנות במקרים כאלה למשרד המשפטים הרוסי בערוצים המקובלים, ולבקש הפחתה בעונשה של יששכר עוד לפני מתן גזר הדין.

לניצן יש קשר טוב עם התובע הרוסי והם אף נפגשו לפני כחודש וחצי בכנס שהתקיים בארגנטינה. לנוכח מורכבות הפרשה עולה השאלה מדוע רה"מ או נציג מטעמו לא פנו לניצן או לבכירים בפרקליטות כדי שיצור קשר עם התובע הרוסי? מנגד, גורמים במשרד רה"מ טענו כי מנהל המחלקה הבין-לאומית היה מעורה בכל הנושאים.

מוקדם יותר הערב פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן רשמי לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בבקשה להעניק חנינה ליששכר. משפחתה של הצעירה הישראלית תולה תקוות גדולות בקשר האישי שקיים בין שני המנהיגים ומאמינה שהבקשה תיענה בחיוב. במקביל, השר אוחנה אמר בתוכנית "שש-אמנון לוי" כי בימים הקרובים יכריע בבקשת ההסגרה של בורקוב לארה"ב .

[brightcove_iframe video_id='programs-6-with-amnon-levi-articles-20191015-2000' autoplay='0' credit='' desc='שר המשפטים אמיר אוחנה' kid='1_emy54icy' duration='391'']