למד להכין חומרי נפץ וניסה לגייס את חבריו: בן 16 נאשם בשיוך לדאע"ש

כתב אישום הוגש נגד הנער תושב הצפון בגין עבירות של חברות פעילה בארגון טרור, אימונים או הדרכה למטרות טרור וניסיון לייצר נשק. מכתב האישום עולה כי הקטין החל לגלות עניין הולך וגובר בארגון המדינה האיסלאמית ובפעילותו, נשבע לו אמונים והתעניין באופן הצטרפות ללחימה בשורותיו ובהכנת חומרי נפץ ומטעני חבלה מאולתרים

.אזיקים - אילוסטרציה
אזיקים - אילוסטרציה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

כתב אישום הוגש היום (רביעי) נגד קטין בן 16 תושב הצפון, בגין ביצוע עבירות של חברות פעילה בארגון טרור, אימונים או הדרכה למטרות טרור וניסיון לייצר נשק. מכתב האישום עולה כי הקטין החל לגלות ענין הולך וגובר בארגון דאע"ש ובפעילותו החל משנת 2020, ובהמשך אף נשבע לו אמונים.

לפי כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי לנוער שבחיפה, עוד עולה מחקירת הקטין כי בהמשך להתעניינות בארגון הטרור, הוא התכתב עם מספר פעילי דאע"ש על אופן מתן השבועה לארגון, והצטרפות ללחימה בשורותיו בזירות הלחימה בחו"ל.

במהלך שנת 2021 כאמור נשבע הקטין אמונים לארגון המדינה האיסלאמית, ובכך הפך לחבר בו. גם לאחר מועד זה המשיך בקשר עם פעילים אחרים בנושאים דת שונים, בנושאי לחימת הארגון בחזיתות השונות ואודות יצירת חומרי נפץ באמצעות, זאת בעזרת התכתבות באפלקציית טלגרם וברשתות החברתיות השונות.

במקביל, הצעיר עוסק בצפייה, קריאה והורדה של חומרי הדרכה שונים למכשיר הסלולרי שלו, אותם הוא גם שולח לאחרים, למטרות טרור של הארגון. חומרים אלה, המגיעים ממקורות שונים, עוסקים בנוסף בהכנת חומרי נפץ, ייצור רעל, הכנת בקבוקי תבערה, מקלעים, הכנת מטענים מאולתרים ונפצים.

עוד הגדיל הנאשם לעשות, וניסה במהלך השנים 2021 ו-2022, לשכנע מספר מחבריו הקטינים לתמוך ולהצטרף גם הם לדאע"ש, אולם הם סרבו לכך. משירות הבטחון הכללי נמסר כי מדובר בסיכול השופך אור על השפעת ארגון הטרור דאע"ש בישראל, בדגש על אוכלוסיות צעירות. הפרקליטות ביקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים

עו"ד וויסאם לידאווי, שמייצג את הקטין, מסר:" אכן הוגש כתב אישום כנגד מרשי הקטין המייחס לו מספר אישומים הנוגעים בעבירות ביטחון. ביקשנו לדחות את הדיון לצורך צילום וקבלת חומר החקירה. עם זאת, לאחר תום איסור המפגש ובהזדמנות הראשונה, העלינו טענות כבדות משקל הנוגעות לנסיבות גביית ההודעות וגם לעניין חקירתו על-ידי שב"כ ותנאי החזקתו. מרשי מכחיש מכל וכל את המיוחס ובמיוחד לנטען בכתב האישום".

עוד הוסיף עו"ד לדאווי:"רוב העובדות נוגעות לגלישה במדיה. כולי תקווה כבימים הקרובים בית המשפט יעשה צדק ויורה על שחרורו של מרשי, ואנחנו מתכוונים לנהל את התיק עד תום".