8 תושבי הפזורה הבדואית חשודים שפרצו לבסיס צה"ל וגנבו תחמושת

שב"כ ומחלק פח"ע בימ"ר נגב של המשטרה עצרו שמונה תושבי תראבין א-סאנע בחשד שפרצו לבסיס שדה תימן של גבעתי בדרום הארץ, חתכו את הגדר וגנבו מבונקר עשרות ארגזי תחמושת. שניים מהם חשודים שמכרו את אמצעי הלחימה. בימים הקרובים יוגשו נגדם כתבי אישום

זמן צפייה: 03:38

הותר לפרסום: בפעילות משותפת של שב"כ ומחלק פח"ע בימ"ר נגב של משטרת ישראל, נעצרו לחקירה בחודשיים האחרונים שמונה אזרחים ישראלים מתראבין א-סאנע שבפזורה הבדואית בנגב, בחשד לפריצה לבסיס שדה תימן של גבעתי בדרום הארץ, במהלכה נגנבו עשרות אלפי פריטי תחמושת קליעית מבונקר בבסיס שדה תימן, תוך הסבת נזק לגדר הבסיס ולמבנה הבונקר.

במסגרת החקירה עלה כי "הפריצה לבסיס צה"ל בוצעה על ידי מספר מעורבים, בהם הרון א-סאנע, מאמון א-סאנע, מחמד א-סאנע וחמד א-סאנע. החשודים הגיעו באישון לילה לבסיס 'שדה תימן', חתכו את גדר הבסיס, וגנבו מבונקר צבאי עשרות ארגזי תחמושת. חמד א-סאנע, ומעורב נוסף, עבדול כרים א-סאנע, אף היו מעורבים באירוע פריצה נוסף לבסיס.

שמונת החשודים
שמונת החשודים | צילום: שב''כ

"מחומרי החקירה שהצטברו בשב"כ ובמחלק פח"ע ביחידה המרכזית מרחב נגב עלה כי בהמשך, פעלו עבדול כרים א-סאנע וטארק א-סאנע על מנת למכור את התחמושת לגורמים נוספים. כאמור, במהלך הפעילות הסמויה נעצרו שני חשודים נוספים, עסמת אבו ע'ליון ואודאי אבו סריחאן, תושבי תל שבע שרכשו את התחמושת מהחשודים. במהלך חקירתם הודו במיוחס להם ואף הסגירו חלק מהתחמושת שנגנבה לידי כוחות הביטחון. עוד עלה בחקירה כי כלל העצורים ביצעו גם עבירות שונות בנשק, לצד עבירות פליליות רבות.

"במהלך התקופה נעצרו שני חשודים נוספים, תושבי תראבין א-סאנע בחשד למעורבותם אף הם באירוע ההתפרצות יחד עם האחרים. עם תום חקירותיהם בשב"כ ובמחלק פח"ע בימ"ר נגב של משטרת ישראל, הוגשו השבוע הצהרות תובע ובימים הקרובים צפויה להגיש פרקליטות מחוז דרום כתבי אישום בעניינם".