המלחמה בארגוני הפשיעה: המדינה תרחיק קבלנים פושעים ממכרזים

החשב הכללי של האוצר יהלי רוטנברג יחד עם הפרקליטות והמשטרה ייכנסו ישיבה מיוחדת בלטרון, שתדון בתופעות השתלטות של ארגוני פשיעה על מכרזי המדינה, ובדרכים לעצור אותה. כך למשל, נשקלת אפשרות לחלט כספים מקבלנים שיזכו במכרז ויעבירו אותו לגורם אחר

זמן צפייה: 01:38

מחר (שלישי), בשעה 08:00, צפוייה להתכנס בלטרון ישיבה מיוחדת תחת הכותרת של המאבק בפשיעה במכרזי המדינה. מדובר בתופעה שבמשטרה זיהו כבר לפני זמן רב, במסגרתה ארגוני פשיעה החלו להשתלט על מכרזי המדינה, בעיקר של משרד הביטחון ומשרד התחבורה, ובאתרים שבהם יש עבודות תשתית רבות. את הישיבה ייכנסו החשב הכללי של האוצר יהלי רוטנברג יחד עם הפרקליטות והמשטרה.

רק לפני מספר שבועות חשפה היחידה הכלכלית בלהב 433 מכרז שעליו הארגון של אבו לטיף הצליח להשתלט. הפורום ינסה למצוא דרך להרחיק את אותם קבלים מארגוני פשיעה וקבלי משנה, בין היתר בעזרת חילוטים. כלומר, קבלן שיזכה במרכז ויעביר אותו, מסתכן בכך שיחלטו לו כספים בשווי המכרז.

Fokwwi
החשב הכללי באוצר יהלי רוטנברג | צילום: חדשות 13

תת ניצב בועז בלט
תת ניצב בועז בלט

מומי למברגר
מומי למברגר

במכרז קיים של מנהל מקרקעי ישראל נכתב כי "על המציעים לקחת בחשבון כי ייתכן מצב בו יתגלו הפרעות ומרידים לרבות על ידי גורמים פליליים שאינם נראים לעין ו/או אינם ידועים בשלב זה. לא תהא כל תביעה עקב מצב זה". כלומר המדינה בעצמה אומרת לקבלנים לקחת בחשבון שעלולים לסחוט אותם – ומסירה אחריות.