מקורבו של מולנר נעצר ותבע את המשטרה: "פגעו לי בפרטיות"

פרסום ראשון: הצהרת תובע הוגשה נגד שגיב טיירי וארבעה חשודים נוספים בגין סחיטה באיומים של אדם שהיה חייב להם כסף, כשבמקביל עורכי דינו של טיירי הגישו תביעה על סך 1.2 מיליון ש"ח נגד המשטרה בטענה כי חיפוש בחפציו נעשה "ללא כל תכלית חקירתית או מבצעית"

זמן צפייה: 01:13

פרסום ראשון: הצהרת תובע הוגשה היום (ראשון) נגד שגיב טיירי, מקורבו של ראש ארגון הפשע עמיר מולנר, ונגד ארבעה חשודים נוספים בגין סחיטה באיומים של אדם שהיה חייב להם כסף. בשבוע האחרון נחשפה הפרשה לאחר חקירה סמויה של היחידה לחקירות בינלאומיות במשטרה. בתוך כך, הבוקר הגישו עורכי דינו של טיירי שמואל אלחרר ורונן רבי תביעה על סף 1.2 מיליון ש"ח נגד המשטרה, בעקבות חיפוש שנעשה בחפציו של החשוד, "ללא כל תכלית חקירתית או מבצעית", לטענתם.

עוד נכתב בתביעה כי הפגיעה בפרטיותו של טיירי כללה את "צילום אשתו של התובע כשהיא בבגדי פיג'מה", וכי החיפוש נעשה "בתוך המגירות ובתוך ארונות - כולל בחפצים האישיים ביותר". לדברי עורך הדין אלחרר "תיעוד ביצוע החיפוש ותיעוד חפציו של התובע ומשפחתו, בוצע בכוונת מכוון ובהכנה מדוקדקת מראש – לצורך יחסי ציבור עבור משטרת ישראל ושוטרי יאחב"ל".

עורך הדין שמואל אלחרר
עורך הדין שמואל אלחרר

השופטת דורית סבן שדנה בהליך מעצר הימים, אסרה בתום הדיון את פרסום הסרטון וכל "פרט הנוגע לצנע הפרט מהסרטון". לטענת השופטת מדובר בעבירות של סחיטה באיומים וכי "לא נתפסו חפצים המהווים עבירה למעט כסף מזומן". עוד נאמר כי "משטרת ישראל בלהיטותה להפליל את מרשי ואת יתר החשודים ובמטרה להאדיר את שמה, ביצעה שורה של עוולות והפרות של זוכיות יסוד חוקתיות ושל רמיסת צנעת הפרט. התביעה זו חושפת רק קצה הקרחון של העוולות, והיתר ייחשף בהמשך".

יש לציין כי זו לא הפעם הראשונה שמולנר ואנשיו מתעמתים מבחינה משפטית עם המשטרה. מולנר עצמו הגיש עד היום 5 תביעות נגד המשטרה. במהלך השנים הוא זכה לסכום כולל של 100 אלף ש"ח, מהם 24 אלף ש"ח בגין שבירת דלת, 10,000 ש"ח מעצר שווא, 20 אלף ש"ח בגין החרמת ג'יפ, 18 אלף ש"ח בגין נזק שגרמו לרכב ועוד 28 אלף ש"ח בגין עיכוב לא חוקי למשטרה. נראה שזה לא המהלך האחרון שמכינים הסניגורים בתיק, ועל סמך העבר נראה שהסניגורים מכינים עוד צעדים בהמשך הדרך.