שוחררו 2 החשודים מהאסון בגבעת זאב: אין הוכחות לאחריותם למחדל

בית משפט השלום בת"א הורה לשחרר למעצר בית את מהנדס הבניין וגבאי בית הכנסת, החשודים בהמתה בקלות דעת, זאת חרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרם בכשבוע נוסף. "הם רצו לקיים את האירוע ויהי מה"

גבעת זאב, בית כנסת

האסון בגבעת זאב: בית המשפט החליט היום (חמישי) לשחרר למעצר בית את שני החשודים במחדל קריסת הטריבונות בגבעת זאב בערב חג השבועות, חרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרם בשמונה ימים נוספים.

החשודים בהמתה בקלות דעת הם המהנדס אלי פרקל, יועץ הבטיחות של המבנה שאישר את קיום האירוע ההמוני בערב שבועות שבו נהרגו שניים ונפצעו כמאתיים, ודוד פרוינד, גבאי בית הכנסת של חסידות קרלין סטולין.

לכתבות נוספות בנושא >>

מהנדס בית הכנסת בגבעת זאב: "המבנה ראוי, גם אם אין טופס 4"

האסון בגבעת זאב: בכירים בחסידות קרלין ובמועצה צפויים להיחקר

אסון בגבעת זאב: 2 הרוגים ועשרות פצועים בקריסת מבנה בבית כנסת

טריבונות לא חוקיות
בניית הטריבונות טרם האסון בגבעת זאב

אתמול נחקרו במפלג ההונאה של מחוז תל אביב שישה חשודים במעורבות באסון. בכירי המועצה שוחררו בתנאים מגבילים, וכך גם שניים מאנשי החסידות. פרקל ופרוינד, כאמור, נעצרו בתום חקירתם  ורק הבוקר הובאו בפני שופט בבית משפט השלום בתל אביב.

נציג המשטרה אמר בדיון כי "זה מבנה מסוכן, אף אחד מאיתנו לא היה מעז להכניס את עצמו לתוכו. כל מה שעמד לנגד עיני החשודים זה לקיים את האירוע ויהי מה. הביטחון מהם והלאה". ובכל זאת, בית המשפט קבע כי בשלב זה, אין מספיק הוכחות לאחריותם של השניים למחדל.

חפצים אישיים של נפגעי האסון בגבעת זאב
חפצים אישיים של הנפגעים מאירוע קריסת הטריבונות בגבעת זאב | צילום: דוברות זק''א

זמן קצר לפני מעצרו, העניק פרקל ריאיון בלעדי בחדשות 13, שבו סיפר על השתלשלות האירועים מנקודת מבטו. "ביום שישי המקום היה מסודר, ראיתי את הטריבונות, הייתה לי הערה - אבל מבחינת היציבות הן היו בסדר גמור", טען המהנדס. "אלא שאז, ביום ראשון, אנשי החסידות החליטו להגביה את הטריבונות - ובנו בעצמם. ‏היו חסרים אלמנטים ואיש לא בדק תקינות".

במענה לשאלה מדוע אישר אירוע במבנה שעדיין נמצא בבניה ואין לו טופס 4, השיב: "אנחנו יכולים לבוא ולומר 'אין אישור אכלוס למבנה אז המבנה פסול, אסור לעשות שם שום דבר', אבל העולם לא מתנהל ככה, וגם במבנים שעדיין אין להם טופס 4 עושים אירועים".

"‏כשבאים אליי אני נותן אישור לקיום אירוע לערב אחד, לילה אחד, ואני מנחה את כל סידורי הבטיחות הנדרשים בלי להיכנס לכל הצד של הרישוי, האישורים וכו'... אני אישרתי שהמבנה יכול לשמש לאירוע מבחינת המבנה. כאיש מקצוע, המבנה היה ראוי לאכלס את האירוע - בלי קשר אם היה טופס 4".

עו''ד אמיר מורשתי
עו''ד אמיר מורשתי

עורכי הדין עמית חדד, אמיר מורשתי ונועה מילשטיין, המייצגים את המהנדס, מסרו בתגובה: "בית המשפט קבע, כבר בשלב ראשוני זה, שאחריותו של מרשנו לאירוע הקריסה הטראגי שולית, אם בכלל. בהתאם, הורה בית המשפט על שחרורו, למרות בקשת המשטרה.

"מדובר בהחלטה יוצאת דופן כשהיא ניתנת בשלב ראשוני זה, והיא מוכיחה כאלף עדים כי למרשנו אין קשר לאירוע שנחקר. אנחנו סמוכים ובטוחים שככל שתתקדם החקירה התמונה תתבהר אף יותר ויהיה ברור שלמרשנו אין כל קשר למקרה הקשה".

עורך הדין אלעד רט, המייצג את הגבאי, מסר בתגובה: "לצערי, המעצר של החשוד אותו אני מייצג הוא מקרה קלאסי של חיפוש המטבע מתחת לפנס מצד המשטרה. מדובר במי שלא היה קשור בשום צורה לא לארגון האירוע ולא להזמנת הטריבונה שקרסה - ובטח שלא לבנייתה. העובדה שבקשתה המופרכת של המשטרה למעצר לתקופה של שמונה ימים נדחתה על הסף ע"י ביהמ"ש מדברת בעד עצמה".

עו''ד אלעד רט
עו''ד אלעד רט