פרטים חדשים באונס בת ה-7; החשוד יובא היום לדיון בהארכת מעצרו

מכיוון שכבר התגבשה הצהרת תובע, המשטרה לא בדקה את ביתו של הפועל הפלסטיני הנוסף שנטען כי נכח בדירה בעת האירוע. הילדה תיארה: "בבית שאליו נלקחתי היו מצעים פרחוניים"

זמן צפייה: 02:10

אונס בת השבע: בית הדין הצבאי נעתר לבקשת סנגוריו של מחמוד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת השבע בדירה סמוך לבית ספרה בבנימין, והקדים את הדיון בהארכת מעצרו להיום (רביעי) בצהריים. הדיון יתקיים בשעה 15:00 בכלא עופר.

בתוך כך, פרטים חדשים עולים על הפרשה, ומצביעים על התנהלות בעייתית לכאורה של המשטרה בעת החקירה. כך למשל, הילדה מסרה בעדותה שבדירה אליה נלקחה היו מצעים שעליהם פרחים וציורים של עציצים. כאשר המשטרה פנתה לבעלת הבית, כחודשיים לאחר המקרה, היא ביקשה לקחת מביתה את המצעים כדי לנסות להפיק מהם DNA של הנאשם. בעלת הבית השיבה שגם אם היו מצעים פרחוניים בבית, הרי שהם כבר כובסו. במקביל, המשיכה בעלת הדירה להתעקש שקטוסה לא הושאר לבדו בדירה בעת שעבד בה בשום שלב וכי היא עצמה נכחה במקום לאורך כל הזמן.

הבוקר מתגלה, כי במשטרה סברו שהתיאור שסיפקה הילדה בעדותה דומה לתיאור של הדירה הנ"ל - ולכן התמקדו רק בבדיקתה - ולא בביתו של הנאשם בדיר קדיס. זאת, מכיוון שכבר התגבשה הצהרת תובע.

לעוד כתבות בנושא: 

אונס בת ה-7: "ייתכן שהתיאור בכתב האישום - מתייחס לאירוע אחר"

פרטים חדשים וסימני שאלה רבים: תיק אונס בת השבע נפתח מחדש

גורמים משפטיים: "הסיכוי להרשעה בתיק אונס הילדה אינו גבוה"

ילדה הולכת לביה''ס - אילוסטרציה
ילדה הולכת לביה''ס - אילוסטרציה | צילום: shutterstock

כמו כן, גם אחרי שהתברר האליבי של קטוסה, ולמרות שנמסר למשטרה שיחד איתו היה פועל פלסטיני נוסף בדירה בזמן שעבד שם - הוא לא נחקר.

פרט נוסף המתווסף לאי הוודאות האופפת את הפרשה, הוא מסמך שחיברה חוקרת הילדים ששמעה את עדות הילדה - וטענה כי היא מתקשה להעריך את מידת מהימנות דבריה באשר לזהותה חשוד. לפי המסמך, "מדובר במישהו שהילדה פגשה בבית הספר. היא לא ידעה למסור פרטים מזהים ביחס לתיאור החשוד - רק שהוא עובד בבית הספר".

עוד נכתב כי "הסיטואציה של ההצבעה הספונטנית שהתרחשה לאחר החקירה - אינה ברורה. לאחר הקושי שלי לזהות את מקור האינפורמציה שעליו הסתמכה בעדותה, אני מעריכה שהילדה דיווחה על פגיעה מינית שאותה היא חוותה - אך אני מתקשה להעריך את מהימנות באשר לזהות החשוד".

קטוסה נבדק בשתי בדיקות פוליגרף - בראשונה נמצא דובר אמת ברובה, אך הבדיקה לא הייתה חד משמעית, ובבדיקה הנוספת - נמצא דובר שקר בכל השאלות.

דרוויש נאשף, עורך הדין של הנאשם בתיק האונס
דרוויש נאשף, עורך הדין של הנאשם בתיק האונס

אמש פורסם בחדשות 13 כי היה עם קטוסה אדם נוסף בתוך הדירה שבה בוצע מעשה האונס לכאורה, אך המשטרה לא חקרה אותו, למרות שזהותו ידועה לתושבי המקום. מוקדם יותר אתמול, התייחס גורם משפטי בכיר לפרשה והסביר כי ייתכן שהתיאור המופיע בכתב האישום אינו נכון. אף שאין עוררין על זהות הילדה והנאשם, קיימת האפשרות כי המידע המפורט במסמך דווקא מוביל לאירוע אחר, שהמידע לגביו מעורפל. משמעות הדבר היא שאם האירוע המתואר בכתב האישום שגוי ופרטי האירוע השני מעומעמים - החקירה מצויה במבוי סתום.

במקביל, נודע כי בני משפחתה של הילדה פיטרו את עורך הדין מארגון "חוננו", שייצג אותם בתחילה. זאת, בשל העובדה שלקח את החקירה לכיוון הלאומני, שממנו המשפחה ביקשה להימנע.

מאז שנחשפה הפרשה והוגש כתב האישום, עלו תהיות רבות בנוגע להתנהלות המשטרה בחקירה ובתיק. על אף שאין עוררין על כך שהילדה נאנסה, מהחקירה עולים חורים רבים. יתרה מזאת, מכיוון שלאחר האונס הילדה פחדה לספר להוריה את שקרה, והתוודתה בפניהם רק כעבור שבועיים, בפרק הזמן שעבר נעלמו ראיות פורנזיות, שהיו יכולות לשפוך אור על הפרשה.

אזיקים
אזיקים | צילום: רויטרס

ואכן, בעקבות הסערה הציבורית שמתחוללת סביב האירוע, כמו גם ריבוי התהיות בתיק, המשטרה הודיעה אתמול על ביצוע השלמות חקירה, וכן העבירה את התיק לימ"ר מחוז ש"י - יחידה בעלת אמצעים מתקדמים, שייתכן כי בכוחה להגיע למידע חדש ולאנשים שטרם נחקרו. נראה כי המסר המשתמע מהחלטת המשטרה הוא הודאה בכך שהיו צריכים לנהל אחרת את החקירה.