בעקבות מחדלי החקירה: מחמוד קטוסה מגבש תביעת ענק נגד המשטרה

עורך דינו של הפלסטיני, שכתב האישום בגין אונס בת ה-7 נגדו בוטל, מתכנן לתבוע מיליונים מהמשטרה בשל המעצר הממושך. התביעה תכוון גם נגד המורה שהצביעה עליו כחשוד אפשרי. "דרייפוס הפלסטיני"

זמן צפייה: 01:19

אונס בת השבע: לאחר שכתב האישום נגדו בגין אונס בוטל, מחמוד קטוסה מתכנן לתבוע באמצעות עורך דינו מילוני שקלים במשטרה בעקבות מחדלי חקירת התיק והמעצר הממושך - כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 13. התביעה תכוון גם נגד המורה בבית הספר, שהצביעה על קטוסה כחשוד אפשרי באונס.

נאשף דרוויש, עורך דינו של קטוסה: "התיק הזה הוא תיק של שילוב בין רשלנות משטרתית חוקרת לבין לא מעט גזענות. מקור הגעזנות התחיל בדברי המורה לאמא. דרייפוס הפלסטיני, אין מחלוקת, לא יכול להיות אחרת".

יש לציין כי החקירה טרם הסתיימה והמשטרה עדיין לא ניקתה לחלוטין את קטוסה, אך במשטרה מודים כי כמעט ואין ראיות בתיק, וכי החקירה נמצאת במבוי סתום.

לעוד כתבות בנושא:

"דורשים עונש מוות": כתובות נאצה רוססו בכפר של מחמוד קטוסה

מחמוד קטוסה לאחר קריסת תיק אונס בת השבע: "נהרסו לי החיים"

אונס בת השבע: לאחר סגירת התיק – נבדקים כיווני חקירה חדשים

מחמוד קטוסה משתחרר מהכלא
מחמוד קטוסה משתחרר מהכלא | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כחודש בוטל כתב האישום נגד מחמוד קטוסה, והוא שוחרר ממעצר. לאחר שחרורו, במשטרה החלו לבחון כיווני חקירה חדשים. בין היתר, נבדקים פלסטינים נוספים שייתכן כי קשורים לפרשת האונס, וכן אדם מהיישוב שבו גרה הילדה.

לאחר שחרורו, סיפר קטוסה לחדשות 13: "התקרית הזאת הרסה לי את החיים, את המשפחה ואת הלב. אני עד עכשיו לא מאמין. הכול שקרים - אין מילה אחת שנאמרה עלי שהיא נכונה". את הדברים אמר בריאיון לחדשות עם יעקב אילון.

קטוסה הצהיר כי "אני מזדהה עם משפחת הילדה, ואני מקווה שיעברו את הזה. אין לי נגדם שום דבר, אבל הגיעו לכתובת הלא נכונה. היו צריכים לחפש את האדם הנכון שעשה את זה". עוד הדגיש: "אני עד עכשיו לא מאמין שהם הגיעו אליי. לא הייתי מעורב באירוע פלילי, יש אלפי אנשים שמכירים אותי, אני בן אדם נורמלי שמתנהג כמו שצריך. אני מכיר את עצמי ובטוח במיליון אחוזים". לדבריו, "אין מילים שיכולות להסביר את ההרגשה שלי. אף אחד לא יכול להבין את הכאב שלי".

מחמוד קטוסה משתחרר מהכלא
מחמוד קטוסה משתחרר מהכלא | צילום: חדשות 13

יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הילדה, התייחס להחלטה לבטל את כתב האישום: "אנחנו בהלם - לא מצליחים להבין את ההחלטה הזאת. אתמול בערב הועברו ממצאים למשטרה, המשטרה חקרה עד חצות ויותר מזה את ההורים והילדה, ובסיום החקירות נאמר לי מפי גורם משטרה בכיר כי הם מאמינים לילדה. הראיות לא רק שלא נחלשו - הן התחזקו. אז למה משחררים אותו?".

פריד הוסיף כי "מי שקיבל את ההחלטה להגיש כתב אישום הוא הפצ"ר עצמו. מה קרה מאז? הנחת העבודה שלנו היא שהילדה זיהתה אותו בוודאות, כזה שמתקן ומנקה בבית ספר, ויש רק אחד כזה - קטוסה. מי ערב שלפחות מבחינה תיאורטית הוא לא יוכל לפגוע במישהו אחר? מי ערב שבזמן הזה שהוא בחוץ הוא לא יעשה ככל שלאל ידו לשבש את החקירה?".

הפרקליט הדגיש: "למשפחה אין שום רצון שמישהו חף מפשע יישב בכלא. אנחנו רוצים שהפוגע הוא זה שיישב במעצר, אבל נקודת המוצא שלנו היא שהוא לא חף מפשע. גם הפצ"ר עצמו אומר שהוא עדיין חשוד ויש ראיות שקשורות אותו עדיין לפשע". לדבריו, "ברגעים אלו אנחנו שוקלים את צעדינו המשפטיים. נשקול במתינות ובקור רוח ונחליט על המשך צעדינו המשפטיים".