פרשת קריסת המרפסות בחדרה: נסגר התיק נגד החשודים

ההחלטה התקבלה לאחר שימוע שבו נבחנו טענות החשודים ונסיבות המקרה. כזכור, בדצמבר 2013 קרסו מרפסות מהקומה השביעית והשמינית בבניין של פרויקט "גינדי פארק חדרה" בעיר. לא היו נפגעים באירוע

זמן צפייה: 00:21

התיק נגד 15 החשודים בפרשת קריסת המרפסות בחדרה שאירעה בדצמבר 2013 – נסגר. כך הודיעה היום (חמישי) המחלקה להנחיית התובעים מוסמכי היועמ"ש, על דעת המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, זאת לאחר בחינת טענותיהם בשימוע ונסיבות המקרה. כמו כן, ביחס לחשודים עליהם חל חוק המהנדסים והאדריכלים, הוחלט על העברת הנושא לבחינתה של תובעת ועדת האתיקה לפי חוק זה, אם יש מקום להעמדה לדין משמעתי.

כזכור, ב-24 בדצמבר 2013 קרסו מרפסות הקומה השמינית, וכתוצאה מכך גם מרפסות הקומה השביעית, בבניין של פרויקט "גינדי פארק חדרה" ברחוב נחל פרת 8 בעיר. מרפסת הקומה השמינית התנתקה לגמרי מהבניין ונפלה לגינה בקומת הקרקע. מרפסת קומה השביעית נותרה תלויה על בלימה בחזית המבנה. איש לא נפגע באירוע.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חשד: שני עובדי ציבור הציעו לחברת אנרגיה סיוע בתמורה לשוחד

חשד: ייבאו קוקאין בשווי מיליוני שקלים שהוחבא בצינור ברזל

תיעוד: כך נגנבו רכב ודרכונים של השליח המיוחד למזה"ת

קריסת מרפסות בבנייני חברת ''גינדי השקעות''
קריסת מרפסות בבנייני חברת ''גינדי השקעות'' | צילום: חדשות 13

ממצאי החקירה העלו שהסיבה המרכזית לקריסה היא חוסר במוטות זיון עליון, אשר לפי תוכנית הקונסטרוקציה של הבניין במקום 11 מוטות ברזל שתוכננו על ידי המהנדס, נמצאו שני מוטות בלבד.

שלוש שנים לאחר קריסת המרפסות, בדצמבר 2016, הוגש כתב אישום בכפוף לשימוע, על ידי המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה, נגד 15 חשודים מ"גינדי השקעות", "מליבו בנייה" וחברת הבנייה "אל ראסלן".

קריסת מרפסות בבנייני חברת ''גינדי השקעות''
קריסת מרפסות בבנייני חברת ''גינדי השקעות'' | צילום: חדשות 13

מתחקיר "ברקוד", שנעשה כשנתיים לאחר הקריסה, התבררה חומרת המחדל. שבועיים לפני הקריסה מינו דיירי הבניין המערבי מהנדס שנשכר כדי לסקור ליקויי בנייה סטנדרטיים. בבוקר שלאחר הקריסה בבית "התאום", המזרחי, נשלח המהנדס כדי לתעד את השברים - ומגולל שורה של ליקויים בחוות דעת רשמית שהעביר להם, החל מכמות הברזל ועד לבנייה הפוכה.

אלא שאותו מהנדס לא היה היחיד להצביע על בעיות בתהליך הבנייה. כש"גינדי השקעות" יזמו את הבנייה הם מינו קבלן מבצע בדמות החברה "אורתם מליבו". מנהל הפרויקט מטעם החברה תועד על ידי הדיירים בעשרות שיחות, שבאחת מהן סיפר על המחדלים שנגלו לעיניו כבר עם הגעתו לשטח. לדבריו, הדוח שהעביר הלאה לנהליו נגוז - והבנייה נמשכה.