אחרי 8 שנים: התפתחות דרמטית ברצח האמנית בתל אביב

פרסום ראשון: אנשי הזיהוי הפלילי במשטרה הצליחו להפיק דגימת DNA של חשוד פוטנציאלי שהיה בדירתה של ליאור חיות, שגופתה נמצאה בדירתה שעלתה באש בשכונת פלורנטין בשנת 2015. הערכה כי בקרוב יתבצעו מעצרים בפרשה

זמן צפייה: 01:15

האם נמצאה תשובה לתעלומת הרצח המסתורית? דגימת DNA שהופקה העלתה אפשרות לחשוד פוטנציאלי במעורבות ברציחתה של האמנית ליאורה חיות בשכונת פלורנטין בתל אביב בשנת 2015. כך מפורסם הערב (שלישי) לראשונה במהדורה המרכזית של חדשות 13.

בינואר 2015 פרצה שריפה במבנה ברחוב חצרים בשכונת פלורנטין. אחרי שהשריפה כובתה, גילו הכבאים גופה של אישה בשנות ה-30 לחייה. מדובר היה בגופתה של ליאור חיות, אמנית מוכשרת שגרה במקום. בתחילה נראה שחיות נחנקה מהעשן, אבל ככל שחלף הזמן עלה החשד כי מדובר בהצתה וכי חיות נרצחה.

הדירה השרופה שבה נמצאה גופתה של ליאורה חיות
הדירה השרופה שבה נמצאה גופתה של ליאורה חיות | צילום: כיבוי אש

לחוקרי השריפות של כיבוי אש לא היה ספק כי מדובר בהצתה מכוונת לאור הנזק שנגרם בתוך הדירה. במשטרת מחוז תל אביב הקימו צוות חקירה מיוחד שיברר כיוונים של רצח, אבל מאז ועד היום לא הייתה כל התפתחות ולמשטרה לא היו חשודים והתיק נשאר פתוח.

אלא שלאחרונה חלה התפתחות דרמטית בפרשה כשממצאים שנאספו על ידי אנשי המעבדה לזיהוי פלילי בזירה – הצליחו להפיק דגימת D.N.A של חשוד פוטנציאלי שהיה בדירה. בתקופה האחרונה ביצעו במשטרה מספר פעולות סמויות, ונראה שבזמן הקרוב אמורה להיות התפתחות נוספת כאשר חוקרי המשטרה ייצאו למעצרים של מי שחשוד במעשה.