לאחר החטיפה בג'נין: מבצע אכיפה נרחב במוסכים פלסטינים

המשטרה ביצעה פעולות אכיפה במהלך סוף השבוע נגד אזרחים המטפלים ברכבם במוסכים באזור שטחי יהודה ושומרון בניגוד לחוק. המבצע מגיע לאחר השבת גופתו של טירן פרו, שנחטפה על ידי חמושים מבית חולים פלסטיני לאחר שנכנס לג'נין על מנת לתקן את רכבו

זמן צפייה: 01:20

לאחר חטיפת גופתו של טירן פרו והמשא ומתן להשיבה, המשטרה יצאה בסוף השבוע למבצע אכיפה רחב היקף נגד אזרחים המטפלים ברכבם במוסכים באזור שטחי יהודה ושומרון בניגוד לחוק. המבצע התמקד באזור הכפר נבי אליאס הגובל עם ג'נין ונכנסה למספר מוסכים, אשר מהווים מוקד לטיפול של כלי רכב ישראלים. על פי המשטרה, הטיפול של כלי רכב בשטחים מייצר תעשייה של חלקים גנובים ומעצים את גניבת כלי הרכב בארץ.

במהלך הפעילות אותר באחד המוסכים חשוד תושב קלקיליה, בחשד למעורבות בגניבת כלי רכב. במסגרת האכיפה נתפסו תשעה כלי רכב ישראלים באמצע תיקון השייכים לתושבים מהרצליה, ראש העין, תל אביב, פתח תקווה ונתניה. כל הרכבים נגררו ובעלי הרכבים יוזמנו לחקירה. העונש על עבירת איסור תיקון הוא עד שלוש שנות מאסר וזאת בנוסף לסיכון חיי אדם.

מבצע האכיפה נגד הישראלים המטפלים ברכביהם בשטחים
מבצע האכיפה נגד הישראלים המטפלים ברכביהם בשטחים | צילום: דוברות המשטרה

במשטרה ביקשו להזכיר כי עפ"י החוק חל איסור תיקון של כלי רכב ישראלים במוסכים פלסטיניים הממוקמים באזור שטחי יו"ש, תופעה זו מסוכנת, שכן כניסה לאזור השטחים אסורה ועלולה להסתיים בפגיעה בחיי אדם.

בנוסף, טיפול ברכב במוסכים הללו, אינו בטיחותי מבחינת ביצוע העבודה וחלקי החילוף המותקנים ברכב, וייתכן כי כלי רכב כזה המטופל בשטחים יכול לשמש מטרה לארגוני טרור להכנסת אמל"ח לפגיעה באזרחי ישראל.

כזכור, טירן פרו, בן 18 מדלית אל כרמל, נהרג ביום שלישי האחרון בתאונת דרכים בג'נין, שאליה נכנס עם חבר נוסף כדי לקנות צמיגים חדשים. גופתו נחטפה על-ידי חמושים פלסטינים בטענה שהוא מסתערב.

הלוויתו של טירן פרו בדלית אל-כרמל
הלוויתו של טירן פרו בדלית אל-כרמל

חברו של טירן, שנפצע גם כן קשה מאוד, הועבר תוך זמן קצר באמצעות מסוק צבאי לטיפול בישראל. מצבו של טירן לא אפשר זאת ולכן הוא טופל בבית חולים מקומי - שם מת מפצעיו. דודו של טירן, אדי פרו, אמר ל"העולם הבוקר": "טירן נחטף כשהוא עדיין בחיים. ניתקו אותו מהמכשירים. זה פיגוע".