7 תושבי המרכז מואשמים: הבריחו עשרות ליטרים של "סם אונס"

הנאשמים ייבאו מקפריסין כ-38 ליטר נטו של GBL בבקבוקים שנחסו להיות מוצרים תמימים, ומכתב האישום עולה כי שניים מהם תיאמו גרסאות בתא המעצר. "כמויות הסם מלמדות על פוטנציאל הפגיעה הרחב"

זמן צפייה: 00:18

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד שבעה תושבי המרכז, המואשמים בייבוא עשרות ליטרים של "סם אונס" מקפריסין. כתב האישום מייחס להם ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וייבוא סם מסוכן.

מכתב האישום, שהגישה עו"ד הילה צור, עולה כי הנאשמים, חן וולף (30) מת"א, דוד מוסא (25) ממודיעין, ין גרינברג (48) מרחובות, מעוז טפירו (22) מת"א, דניאל איבגי (27) מיבנה, ירדן לוי (24) מרמת גן ואוריין אופק (20) מת"א, טסו תחילת החודש מנתב"ג לקפריסין במטרה לייבא לישראל סם מסוג GBL, הידוע בכינוי "סם האונס".

כעבור מספר ימים השבעה נחתו בישראל כשבמזוודות של כל אחד מהם הוסלקו כ-6 ליטר סם מסוג GBL בבקבוקים שנחזו להיות מוצרים תמימים. בסה"כ הנאשמים ייבאו יחד סמים בנפח כולל של כ- 38 ליטר נטו. עוד עולה מכתב האישום כי לאחר שנעצרו בגין ייבוא הסמים, ין גרינברג ומעוז טפירו שוחחו בתא המעצר על הגרסאות שמסרו בחקירתם ותאמו אותן, ועל מיוחסת לשניים גם עבירת שיבוש מהלכי משפט.

טרמינל 3 נמל תעופה בן גוריון
טרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון

עם הגשת כתב האישום הוגשה גם בקשה להארכת מעצרם, ובבקשה טענה עו"ד צור: "מסוכנותם של הנאשמים נלמדת הן על פי טיב העבירות המיוחסות למשיבים, והן בשל כמות הסם שיובאה על ידם. כמויות הסם מלמדות על פוטנציאל הפגיעה הרחב, זאת מאחר ומדובר בסם שייעודו הינו סחר והפצה. קדם תכנון מוקפד ומפורט, שכלל התארגנות והזמנת טיסות ליעד היבוא וכן תיאום גרסאות שקריות לפיהן אם יתפסו יאמרו כולם כי הביאו עמם חומרי ניקוי חוקיים, הן במדינת המוצא והן במדינת היעד".