היועמ"שית: סבסוד המעונות לילדי אברכים חייבי גיוס ייפסק בנובמבר

בהרב-מיארה שיגרה מכתב לשר העבודה יואב בן צור שבו קבעה כי סבסוד מעונות היום לילדי חרדים החיביים בגיוס לצה"ל ייפסק ב-30 בנובמבר, והורתה לפרסם התראה בנושא עבור המשפחות הרלוונטיות: "בהיעדר חוק, הממשלה אינה מוסמכת להוסיף ולפעול כפי שפעלה בעבר"

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה הערב (שלישי) כי הסבסוד למעונות היום של ילדי אברכים החייבים בגיוס לצה"ל יופסק ב-30 בנובמבר, והורתה על פרסום התראה בנושא לחייבי גיוס עד לתאריך זה.

במכתב ששלחה לשר העבודה יואב בן צור, בהרב-מיארה ציינה כי פקיעת תוקפו של חוק הגיוס בחודש יוני אשתקד שמט את הבסיס החוקי לתמיכת המדינה בלימודים תורניים של חייבי גיוס. "לעובדה כי במשך למעלה משנה לא חוקק על ידי הכנסת הסדר חדש יש משמעויות חוקיות באשר לסמכותה של הממשלה לפטור מגיוס או לתמוך בלימודים תורניים של חייבי גיוס", כתבה היועמ"שית.

"בהעדר חוק, הממשלה אינה מוסמכת להוסיף ולפעול כפי שפעלה בעבר. כמובן שהאפשרות לחוקק הסדר חוקי חדש, אשר מטבע הדברים יידרש גם הוא לעמוד באמות-המידה החוקתיות, מונחת לפתחה של הכנסת", הובהר בהמשך המכתב.

חרדים קיצוניים חוסמים את כביש 4 במחאה על חוק הגיוס
חרדים קיצוניים חוסמים את כביש 4 במחאה על חוק הגיוס | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במכתב ששלחה לבן צור לפני כשבועיים, בהרב-מיארה כבר הודיעה שעל המדינה להפסיק לממן כבר השנה את סבסוד מעונות היום עבור משפחות בהן צעירים חרדים המועמדים לגיוס, וכתבה: "היעדר הסמכות אינו מאפשר עוד מימון המבוסס על כך שאחד מבני המשפחה לומד במוסד תורני בזמן שהוא מיועד לשירות ביטחון". עם זאת, היא הדגישה מלכתחילה כי קיימת אפשרות להאריך בכמה חודשים את הסבסוד באמצעות הוראת שעה.