לא דיווח על הכנסה במיליוני שקלים: גל הירש מואשם בעבירות מס

מפקד עוצבת הגליל לשעבר מואשם, יחד עם שותפים נוספים, שלא דיווח על הכנסות של מעל 6 מיליון ש"ח. "פעל להוצאת חשבוניות כוזבות על הכנסות - על אף שלא התקיימה כל פעילות עסקית"

גל הירש

כתב אישום בעבירות מס הוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב נגד תא"ל במיל' גל הירש, לשעבר מפקד עוצבת הגליל. הירש מואשם, יחד עם שותפיו עודד שכנאי ומיכאל בנימיני, בהעלמת מס בלפחות 6 מיליון ש"ח בין השנים 2009-2007 במסגרת פרוייקטים שהתעסק בהם בגאורגיה. כתב אישום נפרד הוגש נגד יניב אדם בגין עבירות מס במסגרת הסדר טיעון.

על פי כתב האישום, בין השנים 2009-2007 פעלו הירש ושותפיו במתן שירות למשרד ההגנה בגיאורגיה ובמקומות אחרים במסגרת מערך חברות שבשליטתם, כל אחד לפי חלקו. פעילות זו הוסדרה באמצעות שורה של הסכמים שנחתמו בין היתר על ידי החברות הנזכרות מעלה לבין לקוחות השותפות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח בטורקיה: המודיעין במדינה חשף רשת ריגול של המוסד

הפיל קשישה כבת 70 לרצפה, בעט בה וחטף את ארנקה • תיעוד

מנהלי בתיה"ח נגד הורוביץ: "הדיר אותנו מדיוני קיצור התורנות"

מפעילותה העסקית של השותפות נצמחו לנאשמים הכנסות המצטברות להיקפים של מיליוני שקלים. את הרווחים חילקו ביניהם הנאשמים בהעברות אל חשבונותיהם האישיים וחשבונות חברות זרות נוספות אשר בשליטתם, בבנקים זרים. כמו כן הנאשמים העבירו כספים בין חשבונותיהם האישיים וחשבונות החברות שבשליטתם לבין עצמם.

מערך מורכב ומסועף זה של החברות המתואר בכתב האישום, וכן ההסכמים וחשבונות הבנק הרבים בהם נעשה שימוש, נועד, בין היתר, לסייע לנאשמים לקבל את הכספים, לחלקם תוך הסוואת היותם נהנים בהם ולסייע להם להעלים את הכנסותיהם.

בשבועות האחרונים נערכו מגעים לעסקה בין הירש לפרקליטות, שדרשה שהוא יודה בעבירות מס וירצה תשעה חודשי עבודות שירות. הירש סירב להצעה והמגעים התפוצצו. בעבר נחשד הירש בשני תיקי שוחד שנסגרו.

הירש הגיב לכתב האישום וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "העלילה הזו נוגעת לסוגיה עסקית שהתקיימה לפני יותר מ- 14 שנים (!), סמוך מאוד לשחרורי מצה״ל. בשבילי תשלומי מס הכנסה זה פגזים לטנקים, שעות מנוע, ימי מילואים ותקציבי אמל״ח, זה תשתיות וחינוך והנחת אבנים בבניין הארץ. שילמתי ועודי משלם את מיסי בישראל, תמיד והרבה".

נבות תל-צור, גיורא אדרת וטל שפירא, עורכי דינו של הירש, מסרו: "עם קריסת תיקי השוחד שהובילו שלא בצדק לסיכול מינויו של הירש לתפקיד מפכ״ל משטרת ישראל, נותרנו עם כתב אישום רעוע בחשד לעבירת מס בקשר עם אירועים שהתרחשו בשנת 2007, לפני לא פחות מ-14 שנה".

עוד אמרו סנגוריו של הירש: "במשך מספר ישיבות שימוע הצגנו בפני הפרקליטות באריכות ובפירוט ראיות חד משמעיות לכך שכל דיווחיו של הירש נעשו כדין וכי שולם מס מלא בגין הכנסותיו, וסברנו כי בכך יסתיים סוף סוף עינוי הדין הכבד שהוא מנת חלקם של הירש ומשפחתו מאז פתיחת החקירה כנגדו, לפני 6 שנים, עם מינויו לתפקיד המפכ״ל. בנסיבות אלה, הופתענו והתאכזבנו מההחלטה על הגשת כתב אישום, אך מהיכרותנו את העובדות אנחנו מאמינים כי לאחר שמיעת הראיות והטיעונים בית המשפט יזכה את הירש מכל אשם, והניסיון להצדיק בדיעבד את הפרשה החמורה של סיכול מינויו למפכ״ל לא יצלח".

ז׳ק חן, משה מזרחי, שי אילון ואלדד נח, פרקליטיו של שכנאי, מסרו: "שש וחצי שנים של עינוי דין שקשה לתאר את נזקיו חלפו מאז נפתחה נגד מר שכנאי ואחרים, חקירה בחשדות שהופרכו כליל. למעלה משנתיים מתקופה ארוכה זו שהה התיק בפרקליטות. עתה הוגש כנגדו אישום בגין עבירות מס שנעברו לפי הנטען לפני כ-14 שנים. לא ניתן שלא להתקומם על הקשחת הלב נוכח עינוי הדין הנורא והבחירה להגיש בכל זאת כתב אישום בעבירות מס תוך התעלמות מוחלטת מטענות הגנה מוצקות המגובות בראיות של ממש לפיהן בתקופה המדוברת היה מר שכנאי תושב חוץ שבאמתחתו גם חוות דעת מתאימה שעלתה בקנה אחד עם קביעותיהם של מספר פקידי שומה בעינינו. אנו סמוכים ובטוחים שבית המשפט שייחשף לחומר הראיות יזכה את מר שכנאי מכל אשמה".

מיכל רוזן-עוזר, משה מזרחי, ואלדד נח, פרקליטיו של יניב אדם, מסרו: "לאחר שנים ארוכות, הוסכם כי ניתן ליחס ליניב אדם מעשה עבירת מס, שהיא ברף הנמוך של רשלנות. הסכמתו של יניב אדם להסכם מבטאת לקיחת אחריות על אירוע מלפני 14 שנים ואת רצונו לשים את האירוע מאחוריו".