גל גברעם: "באתי להתלונן נגד שי אביטל - ושלחו אותי הביתה"

אושיית הרשת פרסמה פוסט שבו מתחה ביקורת על המשטרה וסיפרה כי כשהגיעה להגיש תלונה נגד סוכן הדוגמניות, בטענה כי הטריד אותה מינית, שאלו אותה "למה רק עכשיו?", וביקשו שתגיש תלונה מקוונת

זמן צפייה: 04:13

אושיית הרשת גל גברעם הצטרפה אמש (שלישי) למתלוננות הרבות נגד סוכן הדוגמניות הבכיר שי אביטל. עם זאת, גברעם סיפרה כי כשהגיעה למסור את עדותה במשטרה, בטענה כי הטריד אותה מינית, שלחו אותה הביתה וביקשו שתגיש תלונה מקוונת.

בפוסט שפרסמה באינסטגרם אמרה גברעם: "משטרת ישראל, אתם צריכים להתבייש". עוד מארה כי המקרה אירע לפני כשנתיים, וכשהגיע לתחנת המשטרה, הפקיד בכניסה שאל אותה "למה רק עכשיו?". "עניתי לו - כי פחדתי ועכשיו אני לא מפחדת יותר. והוא שתק", אמרה בדמעות והמשיכה לתקוף את המשטרה.

שי אביטל
שי אביטל

"אמרו לי - יש חוקרת אחת בלילה וזה ייקח עוד שעתיים-שלוש. אתם יכולים לחכות או להגיש תלונה במחשב. באתי, הגעתי עד למקום. צעקתם בכל מקום שפתחתם חקירה מיוחדת. השר לביטחון פנים עומר בר-לב – קראתם לכולנו לבוא להעיד, וזה לא משהו פשוט לעשות. משטרת ישראל, איפה אתם? אתם אמורים להגן עלינו".

בתגובה לפרסום התנצל השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ומסר: "האירוע שהתרחש הלילה שבו נדחתה הגשת תלונתה של גל גברעם הוא רע ולא היה צריך לקרות. מפכ"ל המשטרה ואני שמנו בראש סדר העדיפויות את השירות שעל המשטרה לתת לאזרח ובוודאי בנושא הגשת תלונה נגד פגיעה מינית. לכן, עם כניסתי לתפקיד, התחלנו בצעדים להתמודד עם הנושא ומיניתי יועצת לנושאי מגדר בלשכתי. אני מתנצל בפני גל, ויחד עם המשטרה אאתר את נקודות החולשה ונתקן".

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי מסר: "הליך תלונתה של גל גברעם נבדק כעת ברמות הבכירות ביותר במחוז תל אביב והוא ייבחן גם על ידי יחידת השירות הארצית וממצאי הבדיקה יוצגו עוד היום. אנו נפיק מהבדיקה את כל הלקחים בכדי שמתלוננות ומתלוננים שמגיעים לתחנות המשטרה יקבלו את היחס והשירות הטוב ביותר. עם כניסתי לתפקיד שמתי את נושא השירות לאזרח בראש סדר העדיפויות ולא אסבול חוסר רגישות כלפי מי שמגיע לתחנת המשטרה בכדי להגיש תלונה. נבדוק ברצינות את האירוע ונתקן במהרה את הליקויים".

מטעם המשטרה נמסר כי "מדובר בתקלה חמורה ולפיכך הנחה מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמיחי אשד, למנות קצין בודק לתחקור האירוע והפקת הלקחים הנדרשים. בנוסף, הנחה לתאם מיידית מפגש של חוקרת מצוות החקירה המיוחד שהוקם במחלק המוסר בימ"ר תל אביב עם מגישת התלונה, ברגישות המתבקשת. ימ"ר ת"א העמיד שני מספרי טלפון: 0506437087, 0506447124
שיהיו זמינים 24/7 לסיוע לקורבנות בתאום הגשת תלונה ביחידה. צר לנו על התחושה הקשה שנגרמה מאופן הטיפול בכניסה לתחנה ונמשיך לנהל את החקירה ברגישות המתבקשת, ע"י מערך חקירות ייחודי שהוסמך והוכשר לכך".

בעקבות תחקיר "הצינור", עד כה נגבו תלונות משלוש נשים שטוענות כי אביטל הטריד אותן מינית. עוד לפני כן, גורמים במשטרה אמרו לחדשות 13 כי "תלונה תגרום לפתיחה מיידית בחקירה". כעת, המשטרה פתחה בחקירה ואביטל יזומן לחקירה באזהרה. עם זאת, הסוכן שוהה נכון לשעה זו בטורקיה ובמשטרה מאמינים כי הסיכוי שיחזור ארצה הולך וקטן.