נעצר חשוד בהנחת מכתב האיומים נגד נתניהו על קבר אחיו בהר הרצל

החשוד, בן 26 מכפר סבא, נעצר בדרום הארץ יממה אחרי שהתגלה המכתב על קברו של יוני נתניהו בהר הרצל בירושלים. במכתב נאמר, בין היתר: "שיהיה ברור - זה איום מדרגה ראשונה". הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון

Screenshot 2023 06 30 152259
רה"מ נתניהו ומכתב האיומים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שוטרי יחידת הסייבר בלהב 433 ושב"כ עצרו הערב (שבת) צעיר בן 26 מכפר סבא, בחשד שהניח את מכתב האיומים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על קברו של אחיו יוני בהר הרצל בירושלים.

בהודעה נמסר כי "עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה משותפת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי, שכללה מגוון כלים מודיעיניים, טכנולוגים ומבצעים. כיממה לאחר קבלת הדיווח הראשוני, אותר ונעצר חשוד במעשה, בן 26 מכפר סבא, שנעצר בדרום הארץ ונלקח לחקירה במשרדי יחידת הסייבר. בסיום החקירה ובהתאם לממצאיה, החשוד יובא לדיון בהארכת מעצרו בבימ"ש השלום בראשון לציון. שב"כ ומשטרת ישראל יטפלו בחומרה ובכל האמצעים העומדים לרשותם מול איום בפגיעה כלפי אישי ציבור וימצו את הדין עם המעורבים".

מכתב האיומים שהונח על קברו של יוני נתניהו
מכתב האיומים שהונח על קברו של יוני נתניהו | צילום: לפי סעיף 27א'

במכתב, שנמצא על הקבר על-ידי בנות פרויקט "תגלית" שהיו במקום, נכתב בין היתר: "נתבקשתי להודיע לאחיך שיש לו קצת זכויות או הרבה זכויות, אבל הם נגמרו. ומכאן, הר הרצל, המקום הקדוש הזה, השעון מתקתק אחורה. שיהיה ברור - זה איום מדרגה ראשונה".

גורמים ביטחוניים אמרו אמש כי ההערכה היא שמדובר באירוע תודעתי שמטרתו להפחיד, אך האירוע נבדק במלוא הרצינות. גורם בכיר בשב"כ מסר לחדשות 13 כי בארגון לא מתכוונים לעבור לסדר היום לאחר "האיום המכוון שהונח על קברו של גיבור ישראל", ואמר כי בשב"כ יטפלו באירוע בכל הכלים העומדים לרשותם.

יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל תמי שלח אמרה: "היום בו ראש הממשלה מקבל מכתב איומים מצמרר ומחריד, תוך שימוש ציני באובדן שחווה, הוא יום שחור עבור החברה הישראלית כולה. ליבנו במשפחת השכול מתכווץ ברגעים אלה, ואנו מחזקים את ידיו של ראש הממשלה, שבוודאי חווה את התחושות הקשות. ביזוי קברו של גיבור ישראל כדי לשדר מסר מאיים לאחיו לא משנה באיזה תפקיד הוא מכהן לא יכול לעבור על סדר היום".

ההודעה שכתב החשוד באיומים על נתניהו
ההודעה שכתב החשוד באיומים על נתניהו

כזכור, בשבוע שעבר נעצר תושב בית שמש בן 23 בחשד שאיים בקבוצת וואטסאפ בת מאות חברים לפגוע בראש הממשלה. החקירה נפתחה לאחר שנודע למשטרה כי אדם פרסם בקבוצת וואטסאפ ציבורית הודעה שבה נכתב: "אז יהיה נשק לכולם והזדמנות לדפוק לביבי כדור בראש". לפי החשד, הודעה זו נכתבה על רקע שיח שהתפתח בקבוצה בנושא חלוקת נשקים לאזרחים לאחר הפיגוע הרצחני בעלי.

לפי החשד, הצעיר גם כתב כי "החוק אינו מעניין", והוסיף כי "לא צריך רישיון לנשק כדי לשאת אותו". המשטרה פתחה בחקירה והתחקתה אחר עקבותיו. השופט התרשם בדיון כי הראיות מצביעות על חשד לעבירות איומים ואף הסתה לאלימות, אך שחרר אותו למעצר בית.