היועמ"שית: יש לפעול לגיוס חרדים, אפשר לקלוט עד 3,000 השנה

בהרב-מיארה השיבה לבג"ץ לקראת הדיון בעתירות נגד חוק הגיוס, ומסרה כי במצב החוקי הקיים על מערכת הביטחון לפעול לגיוסם של בני הישיבות. עוד היא הוסיפה כי העברת תמיכות בגין מי שאינו מתגייס אינה חוקית. פרסום ראשון: המכתב ששלחו הורים שכולים לשופטי בג"ץ בדרישה לא לתת יד לחוק הפטור מגיוס

זמן צפייה: 03:36

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה השיבה הערב (חמישי) לבג"ץ לקראת הדיון בעתירות נגד חוק הגיוס, ומסרה כי במצב החוקי הקיים על מערכת הביטחון לפעול לגיוסם של בני הישיבות לפי דין. עוד הוסיפה היועמ"שית כי העברת תמיכות בגין מי שאינו מתגייס אינה חוקית, וכי מחודש יוני עד חודש יוני בשנה הבאה יש לגייס 3,000 חרדים, זאת לעומת 460 חרדים שגויסו בשנה הקודמת.

"כמו כן", הוסיפה היועמ"שית, "לא ניתן לקדם הצעות חוק גיוס המנותקות מהצרכים העדכניים של הצבא ומהגדלת הנטל על המשרתים, על רקע מלחמת חרבות ברזל. בתצהיר נכללו עדכונים מטעם מערכת הביטחון לפיה על פי התכנית המתגבשת רשויות צה"ל יוכלו לגייס כ-3,000 חיילים מקרב בני הציבור החרדי במהלך שנת הגיוס 2024. עוד עודכן בית המשפט כי עבודת המטה לגיבוש תכנית לגיוס מדורג של בני הציבור החרדי נמשכת".

מפגינים חרדים חוסמים את כביש 4 במחאה על חוק הגיוס
חרדים מפגינים נגד חוק הגיוס | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בתוך כך, הערב פורסם לראשונה במהדורה המרכזית המכתב אותו שלחו 15 משפחות שכולות מ"פורום מתגייסים לאחדות" לשופטי בג"ץ שידונו בסוגיה הרגישה, בו הם כתבו: "אנו המשפחות שאיבדו את היקר להם מכל במלחמה, אחרי טבח 7 באוקטובר פונות אליכם מדם ליבינו: אל תתנו יד לעוול הנורא הזה, אל תתנו יד לסיכון הביטחון הלאומי שעליו נפלו בנינו, אל תתנו יד להעברת חוק הפטור משירות".

חוק הגיוס, חרדים, גיוס
חרדי בכניסה ללשכת הגיוס | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ביום ראשון ידון בג"ץ בעתירות נגד חוק הגיוס, בהרכב מורחב של 9 שופטים. היום הודיעה היועמ"שית כי עורך דין פרטי אמנם יכול לייצג את הממשלה בפני בג"ץ, אך לא יכול להגיד למשרדי הממשלה מה לעשות - למשל למנוע את גיוס החרדים בפועל או לתת חוות דעת לפיה אפשר להמשיך ולתקצב ישיבות. בכך למעשה מתייצבת היועמש"ית באופן מלא לצד העותרים.